۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۱۱۹۲۰
آیت الله وحید خراسانی:

زیارت حرم امام رضا مصداق اتم و اکمل احیاء شعائرالله است

زیارت حرم امام رضا مصداق اتم و اکمل احیاء شعائرالله است
حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه زیارت حرم امام رضا مصداق اتم و اکمل احیاء شعائرالله است، گفت: در این ایام کاری کنید که مقام او به تمامی عالم معلوم شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله وحید خراسانی همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) در دیدار با جمعی از مسؤولین هیئات مذهبی گفت: زیارت حرم امام رضا(ع) مصداق اتم و اکمل احیاء شعائرالله است.

وی با اشاره به ولادت امام رضا(ع) افزود: ولادت او از بزرگترین و با اهمیت‌ترین ولادت‌ها است، چرا که امام ششم رئیس مذهب، وقتی پسرش حضرت موسی را دید فرمود: در صلب تو عالم آل محمد است؛ لیتنی ادرکته فأنه سمی امیرالمؤمنین علی(ع) ای کاش او را درک می کردم همانا او همنام امیرالمؤمنین علی(ع) است.

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر امام ششم(ع) را شناختی که در آرزوی دیدار اوست مقام امام هشتم(ع) را میدانی که قابل درک و وصف نیست و اما زیارت او؛ عقل مبهوت است؛ زیارت او مانند زیارت خداست آرامگاه او عرش الله است و زائر او در اعلی درجه از زوار ائمه هدی (ع) است، کسی که او را زیارت کند زیارت او برابر با هزار حج و عمره مقبوله است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی افزود: در این ایام کاری کنید که مقام او به تمامی عالم معلوم شود، هرکس این کار را کرد اجرش با خود آن حضرت است، اجری که لاتعد و لاتحصی.

وی سپس چند بیت از قصیده‌ی مدح امام رضا(ع) را که در کنار مضجع شریف آن حضرت سروده بودند را خواندند.

ای شمع جمع خلقت و چشم و چراغ دین

بنمای رخ که عالم و آدم صفا کند

توحید بی تو همچو نمازیست بی وضو

آنکس به حق رسد که به تو اقتدا کند

باشد هزار حج عوض یک زیارتت

حق تو را خدا به قیامت ادا کند

چون بضعۀ رسول در آن آرمیده است

زیبد که فخر بر حرم کبریا کند

خاطرنشان می شود، در پایان این دیدار جلد چهارم کتاب مصباح الهدی که برگرفته از سخنرانی های معظم له در عظمت سیدالشهداء(ع) می باشد به ایشان تقدیم شد.

ارسال نظرات