۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۱۲۴۱۷
رئیس قوه قضاییه تأکید کرد؛

لزوم بسیج نهادهای دولتی و مردمی برای مبارزه با ناهنجاری های قم

لزوم بسیج نهادهای دولتی و مردمی برای مبارزه با ناهنجاری های قم
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: ناهنجاری ها با یک اقدام تمام نمی شود بلکه کار فرهنگی، اقتصادی و قضایی می خواهد بنابراین دستگاه های مختلف باید در این حوزه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در دیدار نمایندگان منتخب اقشار مختلف مردم قم که در مجتمع آموزشی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: باید در گام دوم انقلاب بیش از گذشته در جهت تحقق آرمان های الهی و سعادت دنیا و آخرت مردم قدم برداریم.

وی افزود: چهار دهه، تجربه خوبی برای آینده ما است و نقاط قوت را باید قوت ببخشیم و آسیب ها را براساس آموزه های دینی برطرف کنیم.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه آنچه از قم توقع داشتیم در این جلسه دیدم، ابراز کرد: نسبت به مطالب این جلسه باید هم درنگ و تامل و هم تلاش کنیم تا عملی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر وظایف دستگاه قضایی اظهار کرد: اگر می خواهیم یک امر قضایی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم باید زیرساخت آن که نیروی انسانی است را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در جهت تربیت نیروی اسلامی در حکومت اسلامی خصوصاً دستگاه قضایی باید بیش از پیش تلاش کنیم چرا که فهم از موضوع و حکم اگر خدشه دار باشد نمی تواند حکمی در تراز جامعه اسلامی صادر شود.

رییس دستگاه قضا با اشاره به اینکه باید از نخبگان حوزه و دانشگاه در تقویت نیروی انسانی کمک گرفته شود، تصریح کرد: برای جذب قاضی برنامه ریزی های شده است که حاصل آن جذب بیش از ۲۵۰نفر از طلاب فاضل مستعد برای جایگاه قضاوت است.

وی افزود: مشکلات مردم را احصاء کرده ایم و با برنامه ریزی، مسأله شناسی و بازنگری های قانونی به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم هستیم اما دست نیاز به سوی نخبگان جامعه دراز کرده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به ناهنجاری های اجتماعی عنوان کرد: اجازه ندهیم که در رابطه با شهر قم سیاه نمایی صورت بگیرد، هرچند دشمن با برنامه‌ریزی به دنبال ازبین بردن جایگاه فرهنگی و دینی قم است اما قم هنوز مقدس و اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی تک بعدی نتیجه مطلوب را نخواهد داشت، تصریح کرد: مجموعه ناهنجاری ها با یک اقدام تمام نمی شود بلکه کار فرهنگی، اقتصادی و قضایی می خواهد لذا دستگاه های مختلف باید باهم در این حوزه فعالیت هایی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امکانات دستگاه های اداری و مردمی قم برای برخورد با ناهنجاری ها بسیج شوند، خاطرنشان کرد: همین مقدار ناهنجاری نیز در قم قابل قبول نیست.

وی ضمن پرداختن به نزاع های خانوادگی و فردی در استان اظهار کرد: قضات به دنبال صلح و سازش بین افراد باشند چرا که اثر تربیتی که در صلح وجود دارد در بسیاری از احکام وجود نخواهد داشت.

ارسال نظرات