۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۷۱۲۴۸۳
استاندار اصفهان:

اصفهان آلوده ترین شهر کشور/حل بحران آب نیازمند اهتمام ویژه دولت است

اصفهان آلوده ترین شهر کشور/حل بحران آب نیازمند اهتمام ویژه دولت است
اصفهان ـ مرتضوی با تأکید بر ضرورت حل مشکل آب فلات مرکزی کشور،گفت: باید این مشکلات از دوش استان اصفهان برداشته بشود و ظرفیت‌های بسیار زیاد استان مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان امشب در شورای اداری استان با حضور آیت الله رئیسی رییس جمهور، با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در شأن استان و بر مبنای سیاست‌های دولت یک کار ویژه و اثرگذاری برای استان انجام بدهیم، گفت: دستاوردهای مثال زدنی در استان اصفهان در طول انقلاب رقم خورده است و مردم استان هم تلاش کرده‌اند از کمترین‌ها بیشترین استفاده را ببرند.

وی در ادامه افزود: مردم استان اصفهان با مشکلاتی مواجه هستند و برخی سیاست‌ها و کاستی‌ها موجب آزردگی خاطر مردم استان اصفهان شده است، مسأله آب از مهمترین مشکلات استان اصفهان است و نیازمند یک طرح جامع و حمایت کامل و پشتیبانی دولت در منطقه فلات مرکزی برای حل مشکل آب در استان‌های این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان، خواستار رسیدگی سریع و کارساز رییس جمهور برای خل مشکلات آب حوضه آبریز زاینده رود شد و اظهار کرد: از دیگر چالش‌های استان اصفهان، مسأله لزوم نوسازی صنایع استان است، تسهیل بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری استان اصفهان مسأله ضروری است و این موضوع از مشکلات عدیده استان کم خواهد کرد.

مرتضوی با بیان اینکه نیازمند اختیاری در برخی استان‌ها نظیر اصفهان هستیم تا سقف پرداختی بانک‌ها به صنایع و تولید کنندگان به ده برابر وضع موجود افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: مطالبات چند صد میلیاردی واحدهای صنعتی باید از روش‌های مختلف نظیر تهاتر با بانک‌ها پرداخت بشود تا مشکلی در مسیر فعالیت آنها پدید نیاید و بتوانند فعالیت خود را ادامه بدهند.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات بهسازی و احداث راه‌ها و جاده‌های استان اصفهان، خواستار افزایش این اعتبارات شد و تصریح کرد: از سال ۸۳ که احداث قطار سریع‌السیر اصفهان تهران آغاز شده کشورهای آسیا و منطقه توسعه بسیاری در این عرصه داشته‌اند و یک حجم عظیمی از اموال بیت المال در بیابان‌ها ریخته شده و بلاتکلیف مانده است.

استاندار اصفهان آلودگی هوا را از مهمترین مشکلات استان اصفهان عنوان کرد و گفت: اصفهان در سال گذشته تنها ۲ روز هوای پاک داشته و آلوده‌ترین شهر کشور از این جهت است، باید بار این مشکلات از دوش استان اصفهان برداشته بشود و ظرفیت‌های بسیار زیاد استان مورد استفاده قرار بگیرد./۱۳۰۴/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات