۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۱۲۶۹۰
رییس جمهور قزاقستان:

تهران و نورسلطان در همه زمینه‌ها روابط خوبی دارند

تهران و نورسلطان در همه زمینه‌ها روابط خوبی دارند
رییس جمهور قزاقستان گفت: قزاقستان و ایران در همه زمینه ها با هم روابط خوبی دارند و همچنین این ارتباطات را می توان در حوزه های بین المللی و منطقه ای مشاهده کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، قاسم ژومارت توکایف رییس جمهور قزاقستان ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با آیت الله رئیسی رییس جمهور، اظهار داشت: از کشور ایران صمیمانه تشکر می کنم. اکنون ارتباط ما در حوزه دیپلماتیک مراحل پیشرفت را طی می‌کند و آقای رئیسی سهم زیادی در آن دارند.

وی افزود: در این مدت همکاری و دوستی ما محکم تر شده و در زمینه فرهنگی نیز رونق پیدا کرد است؛ در چارچوب ساختارهای منطقه و بین المللی نیز همکاری های خوبی داریم.

رییس جمهور قزاقستان گفت: امروز مذاکرات گسترده ای مطرح و موضوعات بسیاری مورد بررسی قرار گرفت. هر دو طرف علاقمند استفاده از ظرفیت ترانزیتی هستند و در این راستا کریدورهایی که شرق به غرب و شمال و جنوب را به هم متصل می کنند اهمیت ویژه ای دارند.

توکایف تصریح کرد: در زمینه کشاورزی نیز با ایران مذاکراتی داشتیم که منجر به ارتقا روابط قزاقستان و ایران خواهد شد. همچنین اسناد و قراردادهایی که امضا شد باعث کمک به پیشرفت دو کشور می شود.

رییس جمهور قزاقستان با بیان اینکه ایران یک مرکز تمدن باستانی و یک شریک مهم در جهان اسلام است، گفت: ایران و قزاقستان در کنار دریای خزر دوست یکدیگر هستند.

ارسال نظرات