۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۱۴۳۹۹

توضیحات حجت الاسلام بهاری درباره تشتت و موازی کاری مراکز نخبگانی حوزه

توضیحات حجت الاسلام بهاری درباره تشتت و موازی کاری مراکز نخبگانی حوزه
مدیر دفتر امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه گفت: بنیاد ملی نخبگان و مرکز خدمات بحوزه بخش رسمی و نهاد مجمع خیرین در بخش مردمی، حامیان نخبگان حوزوی هستند.

حجت الاسلام حسن بهاری مدیر دفتر امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به تشتت و موازی کاری مراکز نخبگانی حوزه های علمیه گفت: مرکز و نهادهای نخبگانی به دو بخش شناسایی، برنامه ریزی رشد و ارتقاء و بخش حمایتی تقسیم می شوند.

وی با بیان اینکه این مراکز در دو بخش رسمی و مردم نهاد قرار دارند، افزود: بنیاد ملی نخبگان و مرکز خدمات بخش رسمی و نهاد مجمع خیرین در بخش مردمی حامیان نخبگان حوزوی هستند که در کنار آن می توانیم به بسیج نخبگان و اساتید هم اشاره کنیم.

مدیر دفتر امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه با یادآوری اینکه در دفتر تبلیغات نیز بخش نخبگان تبلیغی داریم، ابراز کرد: تشتت ها به عدم اتحاد رویه در شناسایی و حمایت ها بر می گردد و خود بنده هم در این بخش انتقاد دارم.

حجت لاسلام بهاری ادامه داد: اما به لحاظ ثبوتی مراکز رسمی و یا مردم نهاد نقش خود را ثبوتاً دارند و هیچ تداخلی هم بینشان وجود ندارد اما به لحاظ اثباتی تداخل و تشتت به شدت وجود داشت و امروز کم رنگ تر شده است.

وی به سیاست های جدید مراکز نخبگانی اشاره و تصریح کرد: جامعه نخبگانی مرکز خدمات، عدم استاندارد بودن شناسایی جامعه نخبگان را به عنوان خلأ حس کرده بود لذا اصطلاحات مد نظر خود را در این زمینه دنبال می کند که با آنها شناسایی هایی صورت گرفت و با ورود مدیریت جدید مرکزخدمات حوزه مرکز معرفی جامعه نخبگانی را منحصراً به مرکز امور نخبگان واگذار کرد.

تعداد بازدید : 15
ارسال نظرات