۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۱۴۷۷۴
در مدرسه شبهه پژوهی تابستانی عفاف و حجاب مطرح شد؛

لزوم رعایت حجاب به عنوان یک قانون

لزوم رعایت حجاب به عنوان یک قانون
استاد حوزه و دانشگاه گفت: با اعتقاد افراد به صورت عمومی کاری نداریم، حجاب و چادر باید به عنوان یک قانون در کشور، مراکز دولتی و صدا و سیما رعایت شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سرکار خانم فرهمند پور استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در برنامه اینترنتی پاسخ تی وی و مدرسه شبهه پژوهی تابستانی عفاف و حجاب با بیان برخی از شبهات در موضوع عفاف و حجاب گفت: بخش قابل توجهی از شبهات به تبیین حجاب در جامعه برگشت دارد.

وی با اشاره به فلسفه حجاب ابراز کرد: تعبر قرآن از فلسفه حجاب، تأمین امنیت زن است و فلسفه حجاب چیزی جز دفاع از زن نمی باشد، نه اینکه تحمل بار آن به سبب نتیجه و دستاوردی برای آقایان که کسب بهشت است بوده باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه حجاب تضمین کننده امنیت زنان است، اظهار کرد: نتیجه حجاب مستقیماً به خود زن برمی گردد، اما قطعاً آرامش روانی جامعه نیز در پی خواهد داشت.

فرهمندپور در تشریح اینکه حجاب یک امر دینی و یک باور آگاهانه است، عنوان کرد: این تعریف قطعاً شبهاتی به دنبال دارد مثلاً اینکه اگر حجاب باور آگاهانه است پس چرا باید اجباری باشد.

وی ادامه داد: حجاب به عنوان یک باور اجتماعی برای یک طیف خاصی جذابیت دارد که نیاز به حرکت و همایش اضافه‌ای ندارند، بنابراین باید حجاب را به عنوان یک نظم اجتماعی مطرح کرد تا مورد قبول همه جامعه قرار گیرد.

کارشناس مذهبی در توضیح این نکته که اگر حجاب را به عنوان یک نظم اجتماعی معرفی کرده بودیم حتماً هزینه کمتری را تا به امروز پرداخت می‌کردیم، خاطرنشان کرد: با اعتقاد افراد به صورت عمومی کاری نداریم، حجاب و چادر باید به عنوان یک قانون در کشور، مراکز دولتی و صدا و سیما رعایت شود.

فرهمندپور بی حجابی را با نگاه قانونی به مثابه گرانفروشی و رانندگی پرخطر برشمرد و تصریح کرد: همه افراد در جامعه به احتکار کننده، اختلاسگر و حتی افرادی که قوانین راهنمایی و رانندگی را نادیده می گیرند برخورد لسانی دارند، لذا اگر تعریف حجاب تعریف قانونی باشد، با قانون شکن برخورد خواهد شد و به باور دینی هجوم کمتری می شود.

ارسال نظرات