۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۱۵۰۹۲
مدیر اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب:

مرحله دوم «طرح تعالی» در شهریورماه برگزار می‌شود

مرحله دوم «طرح تعالی» در شهریورماه برگزار می‌شود
مدیر اداره اخلاق و تربیت حوزه های علمیه از برگزاری مرحله دوم دوره پودمانی طرح تعالی از یکم تا ششم شهریور ماه خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید رهنما، مدیر اداره اخلاق و تربیت حوزه های علمیه طی سخنانی در آیین افتتاحیه دوره پودمانی«طرح تعالی» اساتید مدارس علمیه که با شعار هر استاد یک مربی تربیتی در راستای تربیت جامع ، متوازن و ماموریت گرای طلاب در شهرستان خوانسار برگزار شد، گفت: این دوره بعد از تلاش های زیاد وگفت وگو با اساتید و فن و برخی مدیران موفق مدارس علمیه و پس از شناسایی مسائل در میدان تهذیب و تربیت تدوین و با پیگیری های معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به مرحله اجرا و عملیاتی شدن در آمد.

وی با اشاره به برنامه های اداره اخلاق و تربیت حوزه در دوره فعلی افزود: بازبینی نظام نامه جامع تربیتی که در واقع نقشه راه فعالیت‌های اخلاقی و تربیتی مدیران و معاونان تهذیب و راهنمایان تهذیبی مدارس علمیه در مسیر تربیت طلبه است از اولویت های مهم این اداره است.

حجت الاسلام رهنما در خصوص نظام‌نامه اخلاقی و تربیتی معاونت تهذیب اظهارکرد: نظام نامه تهذیبی حوزه در حدود چهار سال پیش تدوین و به مدارس علمیه ابلاغ شده و همچنان در حال اجرا می باشد. برای بازبینی نظام نامه جامع تربیتی و تکمیل آن چند مسئله مد نظر قرار گرفته است. نخست اینکه ساحت های تربیتی جامع و از سه ساحت«تربیت اخلاقی و معنوی»، «تربیت عبادی و مناسکی» و ساحت «تربیت خانوادگی» به چهارده ساحت ارتقا پیدا می کند.

وی افزود: این ساحت ها به ۱۴ ساحت ها شامل ، تربیت اعتقادی، ایمانی، عبادی، فکری و ذهنی و عقلانی، خلقی و شخصیتی، زیستی و بدنی و جسمی، هنری و زیبایی شناختی، اجتماعی و فرهنگی، خانوادگی، اقتصادی و معیشتی، جمعی و تشکیلاتی، صنفی و رسالتی، سیاسی و انقلابی و تمدنی، محیطی است.

حجت الاسلام رهنما گفت: این چهارده ساحت تربیتی به عنوان جدول رشد جامع طلبه است که اگر بخواهد یک شخصیت متوازن و متعادلی داشته باشد، باید به صورت موازی در همه این ساحت ها تعالی یابد. لذا شکل گیری طرح تعالی اساتید در تابستان 1401 طلیعه این هدف خواهد بود تا استاد تبدیل به مربی راهنما تبدیل شود و به با سکانداری مدیران مدارس علمیه به سوی تربیت جامع متوازن و رسالت مدار طلاب قدم بردارند.

ارسال نظرات