۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۱۵۴۱۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

حجاب و عفت از صفات بارز ایرانیان است

حجاب و عفت از صفات بارز ایرانیان است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: تاریخ این ملت سرشار از نجابت و پاکدامنی بوده است و به نوعی حجاب عفت جزء لاینفک صفات ایرانیان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در درس اخلاق روحانیون و طلاب کرمانشاهی که با موضوع حجاب در اسلام برگزار شد، اظهار داشت: هر دینی برای خود ارکان، ارزش ها و اعتقاداتی دارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: دین اسلام نیز از سوی خداوند متعال دستوراتی برای مسلمین دارد که یکی از این دستورات «حجاب و عفاف» است.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه عناصر ضد فرهنگی در سطح جامعه باید جمع آوری شوند، افزود: در نگاه مذهبی و ملی، تاریخ این ملت سرشار از نجابت و پاکدامنی بوده است و به نوعی حجاب عفت جزء لاینفک صفات ملت ایران بوده است، بنابراین نباید اجازه دهیم که دشمن دین خدا با این اعتقاد راسخ مسلمین و مردم ایران اینگونه بازی کنند و آن را تسمخر کنند.

وی در ادامه بیان داشت: این روزها هجمه های بسیار عظیمی علیه حجاب زن مسلمان در رسانه های متخاصم و دین ستیز دیده می شود، این رسانه ها با تمام قوت عفت و حجاب زن مسلمان را هدف اهانت های خود قرار داده اند، لذا از جوانان مان می خواهیم که فریب این بازی های رسانه ای دشمن را نخورند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: تا زمانی که عفت و حجاب در جامعه جاری باشد، دشمن در پیاده کردن برنامه های دین ستیزانه خود ناکام است، ولی با از بین رفتن پرده عفاف و حیا در جامعه دستان دشمن برای هرگونه فتنه گری بازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی خاطرنشان کرد: البته نکته ای که معمولا در مباحث فرهنگی و دینی همانند حجاب آن را فراموش می کنیم، بحث نحوه برخورد با این مقوله است، باید با ارشاد، ادله دینی و عقلی زمینه را برای اجرای هرچه بهتر و درست تر امر به معروف و نهی از منکر در بحث حجاب مهیا سازیم./1400/

ارسال نظرات