۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۱۵۵۵۱
آیت الله کریمی جهرمی تأکید کرد؛

لزوم بهره گیری از فرصت محرم و صفر در راستای تقویت اعتقاد مردم جامعه

لزوم بهره گیری از فرصت محرم و صفر در راستای تقویت اعتقاد مردم جامعه
استاد درس خارج حوزه علمیه بر لزوم بهره گیری از فرصت محرم و صفر در راستای تقویت اعتقاد مردم جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علی کریمی جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» که در مدرسه امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: عالمی که به دور از منیت، دنیا دوستی و جاه طلبی نگهبان اعتقادات مردم در این دنیا باشد همان عالمی خواهد بود که در قیامت شفاعت گناهکاران امت را به عهده اش خواهند گذاشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه گاهی حیات یک عالم موجب تزلزل اعتقادات مردم جامعه می شود، ابراز کرد: در طول تاریخ عالمان باسواد و صاحب مناصبی بودند که با حرکات و افعال خود اعتقادات جامعه را بازیچه و معتقدات مردم را متزلزل کرده‌اند باید از این گونه اشخاص به خدا پناه برد.

آیت الله کریمی جهرمی به توصیف تالیفات مولف پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از آثار علامه میرلوحی که در راه شبهه زدایی از جامعه تالیف شده این کتابی است که هم اکنون در حال رونمایی از آن هستیم که نشان از تبحر و مسئله شناسی این عالم جلیل القدر می دهد.

وی تصریح کرد: علامه میرلوحی در مکاشفه ای به محضر امیرالمومنین(ع) شرفیاب می‌شوند و حضرت می فرمایند کسی که یک حاجت برادر مومن خود را اجابت کند هزار حاجت دنیوی برآورده و هزار حاجت اخروی او را عنایت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با بیان مباحث اعتقادی قلب انسان به آخرت مطمئن می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقادات جامعه را باید تقویت کرد و این کتاب در مقام چنین راهی است لذا خطباء جوان در ماه محرم می توانند از مطالب این کتاب در راستای تقویت اعتقادات جامعه بهره برند.

آیت الله کریمی جهرمی با تشریح این نکته که در تقویت اعتقادات مردم کار بسیار باید کرد، اظهار داشت: فرصت محرم و صفر را باید مغتنم دانست و در راه تقویت اعتقادات جامعه گام برداشت چرا که زیربنای دین، خدا باوری و تقویت مباحث اعتقادی است.

ارسال نظرات