۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۱۷۴۵۹

امام جمعه و ائمه جمعه موقت مسجد محمد المصطفی کرمانشاه معرفی شدند

امام جمعه و ائمه جمعه موقت مسجد محمد المصطفی کرمانشاه معرفی شدند
کرمانشاه ـ در احکامی از سوی سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه، امام جمعه و ائمه جمعه موقت مسجد محمد المصطفی(ص) کرمانشاه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، در احکام جداگانه ای از سوی حجت الاسلام حسن منتظری، سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه، ماموستا ملامحمد سرمستی و ماموستا ملاعزیز کردبهمنی به عنوان ائمه جمعه موقت این مسجد از سوی سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه انتخاب شدند و همچنین ماموستا ملااسامه مرادی به مدت یکسال دیگر به عنوان امام جمعه این مسجد ابقا شد.

حجت الاسلام حسن منتظری در این مراسم در ابتدا ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: این روز یادآور ایثارگری های فرزندان این ملت بود، امروز الحمدالله با اتکا به قدرت الهی و در صحنه بودن مردم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در حد بسیاری بالایی است.

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: راهبردهای دفاعی و تهاجمی که امروز جمهوری اسلامی اتخاذ کرده طمع دشمنان و استکبار جهانی را از حمله مستقیم بازداشته است.

وی در توصیه اخلاقی بیان نمود: فرق بین قوانین بشری و قوانین الهی این است که در قوانین بشری تمام تلاش این است که اشخاص خود به خود قانون را اجرا کنند و لکن اگر کسی در پنهان کار خلافی انجام داد و کسی هم نفهمید کاری با او ندارند اما اسلام چیزی بنام ایمان را آورد و ایمان اقرار به زبان و قلب و عمل با اعضا و جوارح است، در خلوت انسان جرات گناه نکند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: ایمان کارکردش این است که انسان خداوند را در همه حالات ناظر و شاهد و حاکم می بیند بنابراین خوب است ما ایمان را تقویت کنیم تا احتیاجی به ناظر نداشته باشیم و وظیفه مان را انجام دهیم.

سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه اظهار داشت: از امام علی(ع) درباره علم سؤال شد، حضرت فرمودند علم 4 کلمه است، اگر کسی این 4 کلمه را بداند عالم است، نخست اینکه آنقدر بندگی خدا کن که به او احتیاج داری، بشر با تمام ضعفش و آسیب پذیر بودنش چقدر به خدا احتیاج دارد، آیا حد و مقداری می توان برای آن مشخص کرد؟ پس همه وجودمان نیاز به خدا دارد، ما باید با همه وجود عبادت کنیم.

وی ادامه داد: دوم آن است که آنقدر معصیت کن که طاقت عذاب الهی را داری، اگر یک مقدار دستمان بسوزد، فریادمان بلند می شود، در حالی که آتش آخرت 70 مرتبه سوزاننده تر است، چگونه انسان طاقت آتش الهی را دارد؟!

حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: سوم اینکه آنقدر برای دنیا تلاش کن که می خواهی در دنیا بمانی البته باید توجه داشت که نصیبت را از دنیا فراموش مکن برای تلاش تلاش کن، اما نه آنطور که توجه به حلال و حرام نداشته باشی، چهارم آنکه آنقدر برای آخرتت عمل کن بخاطر بقای تو در آخرت، خیلی مهم است برای جایی که می خواهی دائما در آن بمانی بهترین چیز و بهترین عمل را همراه خود ببر و آن تقواست.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت و جایگاه نماز جمعه گفت: خوب می دانید که نماز جمعه در اسلام جایگاه خاصی دارد و لذا یک سوره بنام جمعه در قرآن است، خطبه های نماز جمعه باید دعوت به توحید و یکتاپرستی و معرفت به ذات باریتعالی باشد، بحث معاد، سیره پیامبر(ص) مسائل اخلاقی، مشکلات مسلمانان و مسایل اجتماعی باید توسط خطیب جمعه به مردم تذکر داده شوند.

سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه افزود: این هنر خطیب جمعه است که همه جهات و ابعاد اسلام را مدنظر بگیرد و تک بعدی نباشد، خطیب جمعه باید فردی شجاع و نیازهای معرفتی مردم را خوب بشناسد، فقط صرف یک نماز خواندن در روز جمعه نباشد، در طول هفته با مردم در ارتباط باشد و تلاش نماید مشکلات آنها را حل کند، امام جمعه پل ارتباطی مردم و مسئولین است.

در پایان این مراسم، در احکام جداگانه ای از سوی سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه، ماموستا ملامحمد سرمستی و ماموستا ملاعزیز کردبهمنی به عنوان ائمه جمعه موقت این مسجد به مدت یکسال صادر و برای نمازگزاران قرائت گردید.

همچنین ماموستا ملااسامه مرادی به مدت یکسال دیگر به عنوان امام جمعه این مسجد معرفی گردید.

گفتنی است که مقرر گردید نماز جمعه در مسجد محمد المصطفی(ص) دولت آباد کرمانشاه به صورت چرخشی توسط این عزیزان اقامه شود./1400/

ارسال نظرات