۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۱۸۱۷۷

وداع مردم اصفهان با پیکر مرحوم آیت الله ناصری + عکس

وداع مردم اصفهان با پیکر مرحوم آیت الله ناصری + عکس
اصفهان - مردم قدرشناس و متدین اصفهان با حضوری با شکوه در تشییع پیکر آیت الله ناصری استاد عرفان و اخلاق، با پدر معنوی نصف جهان خداحافظی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، صبح جمعه چهارم شهریور ماه 1401 خبری ناگوار در سرتاسر شهر اصفهان و در کشور پیچید، حضرت آیت الله محمدعلی ناصری، استاد برجسته عرفان و اخلاق پس از تحمل مدتی بیماری و بستری در بیمارستان، دعوت حق را لبیک گفت و اصفهان پدر معنوی خود را از دست داد.

آیت الله ناصری متولد سال 1309 در شهرستان برخوار استان اصفهان در خانواده‌ای روحانی است، پدر وی، زاهد متقی حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمد باقر ناصري‏ نام داشت، كه خود در شمار عالمان فرهيخته آن دوران بود؛ و محضر دانشمندان‏ گرانسنگی همچون علامه آخوند كاشی و نيز جهانگيرخان قشقائی را به خوبي‏ درک کرده بود، و در شمار ياران و تلاميذ مورد عنايت خاصه علامه مرحوم حاج آقارحيم ارباب نيز قرار داشت.

وداع مردم اصفهان با پیکر مرحوم آیت الله ناصری

درس اخلاق ظهرهای ماه‌ مبارک رمضان آیت الله ناصری از مشهورترین برنامه‌های اخلاقی و معنوی اصفهان است که از اقصی نقاط شهرستان و حتی استان اصفهان افراد را پای منبر این عالم عامل و عارف ساده زیست و مردمی در مسجد کمرزرین می‌کشاند و مریدان بسیاری گرد آیت الله ناصری هر روز حلقه می‌زنند، به حدی که برخی افراد یک ساعت پیش از اذان ظهر در مسجد حاضر می‌شوند تا جایی برای نشستن داشته باشند.

آیت الله ناصری را همه مردم با ساده زیستی، مردمی بودن، تواضع، توجه به عواطف، نیازها و خواسته‌های مردم و گره‌گشایی از حاجات و نیازهای مادی و معنوی مردم می‌شناسند، به حق ایشان پدر معنوی اصفهان بود و هرکسی به بن بست می‌رسید با حضور در محضر ایشان در مسجد کمرزرین یا منزل‌شان چاره معنوی و راه‌گشای مشکلات خود را می‌یافت.

وداع مردم اصفهان با پیکر مرحوم آیت الله ناصری

اکنون اما آیت الله ناصری با آن تکه کلام «الحاصل آقا» دلنشین خود که یک جان به جان مردم اصفهان می‌افزود در بستر سفر آخرت آرمیده است و داغی بزرگ بر دل دوستداران خود به ویژه مردم اصفهان نهاده است.

امروز یکشنبه ششم شهریور ماه اصفهان کاملا تعطیل شد و سیل عظیمی از مردم اصفهان و مردم شهرها و استان‌های اطراف به همراه مسؤولان لشکری و کشوری آمدند تا آیت الله ناصری را تا خانه ابدی ایشان در بهشت برین بدرقه کنند و سرانجام ایشان به وصال معشوق رسید و در گلستان شهدای اصفهان واقع در سرزمین مقدس تخت فولاد آرام گرفت تا حالا که در مسجد کمرزرین و یا خانه ساده‌اش در گوشه خیابان صاحب الزمان(عج) اصفهان دیگر نمی توان به دیدار ایشان رفت، مزارشان ملجأ مردم باشد.

وداع مردم اصفهان با پیکر مرحوم آیت الله ناصری

مردم اصفهان بازهم نشان دادند که امتی ولایتمدار، قدرشناس، دیندار و پایبند به انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی و انقلابی هستند، انبوه جمعیت درهم فشرده و چندین کیلومتری که ساعتها مسیر طولانی تشییع آیت الله ناصری از میدان احمدآباد تا گلستان شهدا اصفهان را پیمودند، گریه و عزاداری کردند و یابن الحسن یابن الحسن گویان به امام زمان(عج) رحلت این عالم بزرگ و یاور امام عصر(عج) و حامی رهبری را تسلیت گفتند به خوبی ثابت کرد که دیار نصف جهان سرزمین عالمان دین و دوستداران و یاران و یاوران دین خدا است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات