۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۱۸۲۵۶
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم:

رویکرد ویژه ما اجرایی کردن سند تحول در آموزش و پرورش است

رویکرد ویژه ما اجرایی کردن سند تحول در آموزش و پرورش است
رحیمی گفت: مبلغان طرح امین که وارد مدارس می شوند باید به محتوای سند تحول آموزش و پرورش و قوانین آموزش و پرورش آشنایی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در مراسم اختتامیه دومین دوره تربیت راوی «زندگی به سبک شهدا» ویژه مبلغین برادر و خواهر طرح امین که قبل از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهراء(س) برگزار شد با اشاره به اهتمام مسئولان دولت قبل بر اجرای سند ۲۰۳۰ اظهار داشت: متاسفانه در دولت قبل تلاش های فراوانی برای اجرایی شدن این سند از طرف مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش شد و در مدت کوتاه نیز مقدمات اجرایی شدن رویکرد این سند در مدارس کشور فراهم شد؛ اما امروزه رویکرد ویژه ما اجرایی کردن سند تحول در آموزش و پرورش است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مبلغانی که وارد مدارس می شوند باید با ساختار، محتوای سند تحول آموزش و پرورش و قوانین آموزش و پرورش آشنایی کامل داشته باشند تا در زمان فعالیت های تبلیغی خود در مدارس دچار برخی از اشکالات مدیریتی و به وجود آمدن برخی مشکلات نشوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی دانش آموزان بیان داشت: مشکل تربیت در کشور ما مشکی اساسی است و باید اصل اولی این باشد که تربیتی همتراز با آموزه‌های اسلامی داشته باشیم و مبلغان فعال در مدارس باید مخاطب شناسی خود را تقویت کنند تا در آموزش های اسلامی و فعالیت های خود در مدارس موفق باشند.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان دینی فعال در مدارس باید در همان ابتدای حضور خود، تصورات و فضای ذهنی دانش آموزان را بررسی کرده و شناسایی کنند تا متناسب با نوع تفکرات آنان و با روش های مناسب جواب های اقناعی به آنان ارائه دهند.

ارسال نظرات