۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۱۹۱۶۴
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

پژوهش و تهذیب مکمل همدیگر هستند

پژوهش و تهذیب مکمل همدیگر هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: علم و تهذیب به صورت همزمان در مدارس علمیه از سوی طلاب آموخته شود، زیرا این دو به نوعی مکمل همدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در نشستی با طلاب جدیدالورود حوزه علمیه گیلانغرب با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه بیان داشت: همزمان با سایر مراکز آموزشی و علمی، حوزه های علمیه در کشور نیز سال تحصیلی خود را به تدریج آغاز کرده اند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب تأکید کرد: امیدواریم که امسال طلاب پذیرش شده همانند سال های گذشته در طول سال تحصیلی در کسب هرچه بیشتر علوم و معارف موفق باشند.

حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: طلاب در مدارس علمیه جدای از آموختن مطالب درسی و ارائه شده توسط اساتید حوزوی در مقوله تهذیب نیز سلسله برنامه هایی دارند.

وی تأکید کرد: تاکید حوزه های علمیه این است که علم و تهذیب به صورت همزمان در مدارس علمیه از سوی طلاب آموخته شود، زیرا این دو به نوعی مکمل همدیگر هستند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب بیان داشت: همچنین تلاش داریم که در سال تحصیلی برای تشویق هرچه بیشتر طلاب برنامه های فرهنگی و فوق برنامه بیشتری داشته باشیم تا روحیه طلبه ها تقویت شود.

حجت الاسلام رضوانی زاده در پایان سخنان خود ابراز کرد: درخواست ما از طلاب این است که در دوران حضور در حوزه تنها به مطالعه و آموختن کتب درسی و ارائه شده از سوی مدرسه اکتفاء نکنند، بلکه همواره ذهنی پویا و جستجوگر داشته باشند و نسبت به مطالعه کتب دیگر بزرگان دین همانند آثار علامه شهید مطهری و... تلاش کنند./1400/

ارسال نظرات