۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۱۹۳۹۴
آیت الله سعیدی:

پشتکار و ارتباط با کشورهای همسایه تحریم ها را خنثی می کند

پشتکار و ارتباط با کشورهای همسایه تحریم ها را خنثی می کند
امام جمعه قم بر لزوم پشتکار، توکل به خدا و ارتباط با کشورهای همسایه برای رفع تحریم های ظالمانه آمریکا تاکید کرد و حضور در نشست همکاری شانگهای را از این رو دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه های عبادی سیاسی این هفته در مصلی شهر مقدس قم با بیان اینکه رفتار آمریکا در مذاکرات نشان می دهد آمریکا به سمت رفع تحریم ها گامی بر نخواهد داشت، گفت: خنثی سازی تحریم ها که رهبر انقلاب برای تیم مذاکرات و دولت مطرح و ترسیم کرده اند تنها راه و مسیر ایستادگی در برابر آمریکا و تحریم های ظالمانه است.

وی افزود: هرچند رفع تحریم به دست دشمن است اما نباید به مذاکرات دل خوش کرد و با پشتکار، توکل به خدا و ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه تحریم های ظالمانه را خنثی کنیم.

آیت الله سعیدی ادامه داد: ارزیابی از دولت سیزدهم نشان می دهد که دولت آیت الله رئیسی خنثی سازی تحریم ها را در دستور کار قرارداده و سفرهای این مدت اخیر و حضور در سازمان همکاری های شانگهای از این منظر است.

امام جمعه قم با اشاره به آداب زیارت اربعین تصریح کرد: امام صادق (ع) در این زیارت هدف زیارت را نجات و بیداری امت اسلامی می دانند، گاهی برای شکستن جو خفقان و بدعت ها با سخنرانی کار به جایی نمی رسد و باید دست از جان شست که در عصر امام حسین (ع) جامعه دچار چنین جو خفقانی شده بود و تنها با ریخته شدن خون پاک فرزندی از رسول خدا شسته می شد.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) افزود: خون امام حسین (ع) و اصحابش برای بیداری امت اسلامی به زمین ریخته شده و آن خون های پاک موجب از بین بردن آن فضای مسموم و آلوده شد و در جامعه انقلابی به پا کرد که ارکان بنی امیه را در آینده به تزلزل و نابودی کشاند‌.

آیت الله سعیدی با تشریح اینکه اربعین ثابت می کند امامت یک فرهنگ است، اظهار کرد: در فرهنگ امامت شخصیت امام مطرح است و مردم ما با درس از فرهنگ حسینی انقلاب به پا کرده و نظام ظلم را زیرو رو کردند.

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به تفسیر آیه 53سوره مبارکه توبه گفت: انفاق منافقین از آنجایی که باور به خدا و احکام الهی را همراه خود ندارد همانند فرار از جهاد و سایر اعمالشان بی اثر بوده و خدا از آن ها نمی پذیرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه کار امام انسان سازی است، ابراز کرد: امام حسین (ع) در مسیر کربلا به مال افرادی همچون عبیدالله نیازی نداشت و تنها به دنبال جبران خطاهای گذشته آنها و قرار دادن آنها در مسیر انسانیت بود لذا می گوییم هدف تمام ائمه انسان سازی است و اربعین نیز امتداد همان مسیر انسان سازی در عصر کنونی است.

ارسال نظرات