۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۱۹۸۰۳
حجت الاسلام ارزانی تنکابنی:

سلبریتی‌هایی پرورش داده‌ایم که علیه فرهنگ جولان می‌دهند

سلبریتی‌هایی پرورش داده‌ایم که علیه فرهنگ جولان می‌دهند
فعال رسانه‌ای گفت: متاسفانه سلبریتی‌هایی را پرورش داده‌ایم که امروز در فضای مجازی برعلیه نظام، مردم و فرهنگ جولان می‌دهند.

حجت الاسلام ارزانی تنکابنی فعال رسانه و فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به کارنامه سینمای ایران پس از انقلاب گفت: کارنامه سینمای انقلاب را باید از زوایای مختلف و چند بعدی بررسی کرد برخی صرفاً به دنبال فستیوال های بین المللی هستند و قاعدتاً با سیاه نمایی به دنبال کسب رتبه که معتقدم با سیاه نمایی نه در کارنامه هنری چهره موفقی و شناخته شده ای می شوند و نه نمره مطلوبی در هنر پیدا می کنند.

وی افزود: در بُعد سینمایی پس از انقلاب به طورکلی موفق بوده ایم اما سینما متاسفانه در دنیا به سمت کرامت پیش نمی رود و مردم به دنبال سینمایی هستند که مباحث نفسانی و خلاء های ذهنی شان را پر کند، در سینمای انقلابی با همه فراز و فرودهایش ما به دنبال احیاء و نشان دادن کرامت های انسانی و واقعیت های جامعه هستیم.

این فعال رسانه ای با اشاره به فیلم و سریال های با مضامین کرامت انسانی اذعان کرد: متاسفانه فیلم هایی که با مضامین احیاء کرامت انسانی ساخته ایم در حد مخاطب داخلی مانده است و پا را فراتر نگذاشته و در عرصه بین الملل خودنمایی نداشته است.

وی ادامه داد: به طور کلی کارنامه سینمای ایران در این چهل و سه سال مثبت تلقی نمی کنم اما آن را منفی هم نمی دانم و نمره 47 از 100 را به سینمای ایران پس از انقلاب می دهم.

حجت الاسلام ارزانی تنکابنی با تصریح اینکه سلبریتی های ما همسو با وزارت فرهنگ و ارشاد نیستند، خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر مشاهده کنید مثل اینکه برخی از سلبریتی ها اصلاً در این جامعه زندگی نمی کنند یا اصلاً ایرانی نیستند که چنین اظهار نظرهایی را می کنند.

فعال رسانه و فضای مجازی با گلایه از اظهار نظرات برخی از سلبریتی ها گفت: بازیگری که 60 سال در سینما و تلویزیون ما نقش بازی کرده و تمام سرمایه خود را از بیت المال این مملکت به دست آورده از سر جهالت و شاید ثبوت چهره در قاب فضای مجازی اظهار نظرها عجیب و غریبی می کند، کشف حجاب کرده و چنان می گوید که هر روز را با تب و لرز کار می کنم، آیا غیر از این هست که نظام و مردم به شما ارزش داده اند پس چرا علیه نظام و هویت خود سخن می گویید، در هیچ کجا حتی در اروپا چنین صحنه هایی را مشاهده نمی کنیم.

وی با اشاره به آینده سینمای ایران اظهار کرد: متاسفانه جمعی از سلبریتی ها و هنرمندان برای بدست آوردن چند فالور دست به هرکاری دست می زنند لذا با این ولنگاری که در بحث هنرمندان شاهدیم آینده سینمای ایران را به نفع نظام و حاکمیت نمی بینم.

ارزانی تنکابنی کارنامه انقلاب اسلامی در قاب هنر هفتم را منفی برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه سلبریتی هایی پرورش دادیم که امروز در فضای مجازی برعلیه نظام، مردم و فرهنگ جولان می دهند و این مسلئه نشان می دهد صنعت سینمای ما مشکل دارد که نتوانستیم سلبریتی متعهد اسلامی تربیت کنیم.

وی با ابراز اینکه به سینما نگاه سیاه ندارم، ابراز کرد: اگرچه سینما و سلبریتی های فعلی را نمی پسندم اما معتقدم هنرمندان معتقد و کاربلدی نیز در همین فضای نامطلوب پرورش دادیم که اتفاقاً توانستند آثار ماندگاری نیز از خود به یادگار بگذارند.

فعال رسانه ای اشاره ای نیز به تغییر فرهنگ با تغییر دولت ها داشت و بیان کرد: نبود مدیریت یکپارچه و توانمند در جامعه هنر خصوصاً صنعت فیلم سازی و فراز و فرودها با تغییر دولت ها، موجب پرورش چنین سلبریتی هایی شده که امروز از آنها چوب می خوریم لذا در هنر علی الخصوص سینما، نیازمند سیاست منسجم با وحدت رویه هستیم.

حجت الاسلام ارزانی تنکابنی ادامه داد: با عضویت نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی باید شورای عالی بر سینما تشکیل شود تا سیاست گذاری های کلان و نظارت بر مضامین هنری و سینمایی بپردازند و مدیریت سینما عزم ملی را می طلبد.

ارسال نظرات