۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۲۱۱۲۴
آیت الله اراکی:

شهدا برای حفظ هویت ملت جان خود را فدا کردند

شهدا برای حفظ هویت ملت جان خود را فدا کردند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهدا را نماد مقاومت یک ملت پیروز برشمرد و گفت: امتی که در موج سواری جریانات انحرافی و نفوذ دشمنان بصیرت داشته باشد پیروز میدان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه دوشنبه در مراسم هفتمین روز شهادت مهدی زاهدلویی که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، گفت: ما به خدای آمریکا کافریم و خدای آمریکا و انگلیس و جبهه استکبار را به عنوان خدایان امروزی قبول نداریم و تنها خداوند حقیقی را قبول داریم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هویت دینی و اسلامی ملت ایران ابراز کرد: ملت جمهوری اسلامی یک ملت نبوی، علوی و قرآنی است و هر ملتی این چنین هویتی داشته باشد یک ملت قدرتمند است و هر کس چنین هویتی را قبول نداشته باشد جزء این ملت نیست.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم عوامل پیروزی و تداوم پیروزی ملت‌ها و عوامل قدرت ملت‌ها مشخص شده است، اظهار داشت: هویتی که بر مبنای ایمان راسخ شکل گرفته باشد از اولین عوامل پیرزوی یک ملت است.

آیت الله اراکی شهدا را به عنوان زندگان نزد خدا و مژده دهندگان به بازماندگان توصیف کرد و ادامه داد: شهدا در حقیقت مژده و بشارت می‌دهند به بازماندگان به هیمن خاطر لازم است پیرامون این بشارت شهیدان سخن گفته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایمان و پیمان الهی را موجب مطیع شدن در بارگاه الهی دانست و بیان کرد: متن و محتوای بشارتی که شهدا به جامعه ایمانی می هند خوف و اندوه را از دل می برد هرچند این مژده کوتاه است اما دریایی از معانی در دل خود دارد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ملتی که پای ایمان خود ایستادگی به خرج دهد و مشکلات مانع تداوم ایمانش نشود نتیجه اش جامعه ایمانی صاف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حجاب هویت ملت مسلمان ایرانی است و این ملت تا پای جان از هویتش محافظت می کند، خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی با حجاب خود هویت حقیقی خود را اعلام می کنند چرا که حجاب نماد هویت الهی، فاطمی و حسینی است؛ ملت ایران برای هویت خود شهید می دهد اما اجازه نمی‌دهد هویتش توسط غربی‌ها از بین برود.

آیت الله اراکی شهدا را نماد مقاومت برشمرد و عنوان کرد: یکی دیگر از عناصر پیروزی صبر است و ملت ایران از همان ابتدای انقلاب و پس از آن در جنگ هشت ساله ثابت کرد که یک امت مقاوم و صبور است و تا پای جان از ارزش های خود محافظت می کند و در این راه شهدا نماد مقاومت این ملت هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم هوشیاری و بصیرت یک ملت را عامل پیروزی عنوان کرد و ادامه داد: بصیرت از دیگر عوامل پیروزی است و امتی که در مواقع حساس و موج سواری جریانات انحرافی و نفوذ دشمنان بصیرت داشته باشد پیروز میدان خواهد بود.

وی در پایان ملت ایران را پیرو راه عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) دانست و ابراز کرد: در جبهه مقابل امثال داعش، ستمگران و اره به دستانی همچون محمد بن سلمان هستند اما در جبهه ما انسان‌هایی هستند که همچون سیل در مراسم اربعین با شعار «هیهات منا الذله» شرکت و زیر پرچم سیدالشهدا زندگی می کنند.

ارسال نظرات