۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۲۱۱۸۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

رفتار نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر هنرمندانه و با مدارا بود

رفتار نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر هنرمندانه و با مدارا بود
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر همواره هنرمندانه و با مدارا رفتار کرده و امنیت را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان که به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی صورت گرفت، ضمن عرض تبریک سالروز خجسته میلاد رییس مکتب و مذهب پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت گفت: نیروی انتظامی در مقابل همه اقداماتی که برای ناکارآمد کردن دولت انقلابی و جلوگیری از رشد کشور انجام شد همه توانش را برای حفظ امنیت جامعه به کار گرفت.

وی با بیان این که اصولی نظیر دین قابل معامله نیست و نیاز به ایستادگی دارد، افزود: در آموزه‌های ما مثلثی با سه ضلع جان، مال و دین ترسیم شد و تاکید شده که گاهی مال را فدای جان و همچنین گاهی جان و مال را فدای دین کنیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر این که روی امنیت نیز نمی توان معامله کرد و امنیت از نان شب واجب‌تر است، خاطرنشان کرد: قدر امنیت را مردم یمن، فلسطین، غزه، سوریه، عراق، لبنان و غیره بهتر می دانند، ارزش امنیت برای بعضی از ما خیلی محسوس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به جایگاه والای شهدای امنیت، تصریح کرد: این شهدا از یک جایگاه بالایی برخوردار هستند و این فداکاری مظلومانه‌تر است، چون دفاعی همراه با مدارا بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برخورد پلیس ایران در این میدان نسبت به پلیس در کشورهای غربی که خشن و تند است به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، بیان داشت: رفتار پلیس در ایران اسلامی هنرمندانه و با مدارا بوده و به نوعی رفتارشان الگو است.

امام جمعه ساری با اشاره به سوء استفاده برخی‌ها از رفتار اخلاق‌مدارانه نیروهای فراجا در کشور، ادامه داد: نیروی همیشه در صحنه انتظامی توانستند فتنه را کنترل و مدیریت کنند، چون عده‌ای قلیل فتنه‌ای حساب شده و مهم را به راه انداختند.

وی با بیان اینکه در آغاز همه سران فتنه به میدان آمدند و به شکلی فجیع نسبت به آتش زدن و کشتن اقدام کردند، افزود: اینکه سران فتنه و بزرگان آن دستگیر شدند پیروزی بزرگی است؛ البته شاید روزی با همین افراد به جنگ دشمنان برویم چرا که اینها در سلول فکری حبس بودهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه جبران خسارت‌های اغتشاشات باید از سوی کسانی صورت بگیرد که فتنه را به راه انداختند، گفت: تصاویر و فیلم افرادی که اقدام به قتل و خسارت زدن کردند ثبت و ضبط شده و جرایم کیفری به جای خود محفوظ است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات