۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۷۲۱۷۷۵
امام جمعه اسلام آبادغرب:

دشمنان فتنه اخیر را از دروغ های بزرگ شروع کرده و با محاربه ادامه دادند

دشمنان فتنه اخیر را از دروغ های بزرگ شروع کرده و با محاربه ادامه دادند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: دشمنان در فتنه اخیر جریانات مختلف را با بهانه های مختلف فراخوانده و از دروغ های بزرگ شروع کردند و با محاربه ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام زمانی موسوی در مراسم  تکریم و معارفه فرمانده سپاه اسلام آبادغرب که در حسینیه ناحیه مقاومت این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آیات شریفه قرآن محدود به دوران زندگی شریف پیامبر مکرم اسلام(ص) نیست بلکه آیات شریفه در همه عصرها، نسل ها جاری است و منطبق بر شرایط و پیشامد های حاضر می باشد.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: جنگ احزاب یکی از همین وقایعی است که منطبق بر شرایط کنونی است که غیر از اینکه دشمنان تمام عده و عده خود را فراخوان داده بودند از جریانات مختلف و با بهانه های مختلف از دروغ های بزرگ شروع کردند و با محاربه ادامه دادند و شرایط بسیار خاصی را برای جمهوری اسلامی رقم زدند.

این استاد حوزه عنوان داشت: برخی ها شاید فکر کنند که جنگ احزاب لشکرکشی دشمن خارجی علیه مرکز حکومت مسلمانان(مدینه) بوده در حالیکه با مراجعه به آیات قرآن می بینیم شباهت های فراوانی با اتفاقات امروزی در کشور ما دارد، در جنگ احزاب عده ای از یهودیان مدینه با تحریک و با رشوه دادن به عده ای از اقوام و قبایل برای همراه شدن با آنان اقدام کردند و مشرکین و منافقین نیز در کنار آنها بودند، منافقین علاوه بر ضربه از داخل با جنگ روانی و خیانت به مسلمانان آنها را دلسرد و تضعیف روحیه می کردند.

وی بیان داشت: در جنگ احزاب به قدری فشار از داخل و بیرون بر مسلمانان زیاد بود و ترس از حمله یهودیان به خانواده مسلمانان بر روحیه آنها اثر گذاشته بود که حتی پیامبر(ص) دست به دعا برداشت که خداوند فرمودند که پیروزی نزدیک است و بارها نصرت الهی شامل مسلمانان شد.

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: در مسیر دفاع از حق باید آماده گرفتاری ها و مشکلات و فزونی دشمنان باشیم و آیات شریفه قرآن کریم امیدوارانه به ما وعده پیروزی می دهند و دشمنان را نیز آسیب پذیر می دانند علاوه بر اینکه مسلمانان به تقرب به درگاه پروردگار یا فیض شهادت نیز نائل می گردند.

وی با قدردانی از زحمات سرهنگ سلطانقلی فرمانده پیشین سپاه اسلام آبادغرب، گفت: ایشان همراه سلاح و بصیرت خود را توأم همراه داشتند و یک چهره فرهنگی ارزشمند و منشاء خیر برای شهرستان بوده است. همچنین حجت الاسلام زمانی موسوی برای سرهنگ یوسفوند فرمانده جدید سپاه شهرستان آرزوی توفیق نمود./1400/

ارسال نظرات