۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۲۲۸۹۵
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با رسا:

اتفاقات اخیر نتیجه کم کاری مسؤولان فرهنگی است

اتفاقات اخیر نتیجه کم کاری مسؤولان فرهنگی است
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بر ضرورت تبیین روز ۱۳ آبان برای نسل جدید تأکید کرد و گفت: یوم الله ۱۳ آبان روز خروش تمام عیار ملت در برابر استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین نقش اتفاقات 13 آبان در شکست هژمونی غرب به رهبری آمریکا پرداخت و گفت: هریک از مناسبت های 13 آبان قابل تأمل و دقت نظر است که می تواند بصیرت تمام عیار به نسل جوان دهد.

وی بر ضرورت تبیین اهمیت روز ۱۳ آبان برای دانش آموزان تأکید کرد و افزود: جمعی از دانش آموزان و دانشجویان در 13 آبان با استکبار و طاغوت مبارزه کردند، اما رژیم شاهنشاهی ناجوانمردانه آنها را به شهادت رساند.

13 آبان، سرآغازی برای آشنایی نسل جدید با نقشه های شوم آمریکا

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: رژیم پهلوی تلاش کرد که مردم و جوانان هواخواه طاغوت و آمریکا باشند اما جوانان بصیر و بیدار ما در دوران خفقان پهلوی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند، از این رو یوم الله 13 آبان برای نسل جوان، دانش آموزان و دانشجویان پیام های مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آمریکا جنایت های بسیاری بر کشور ما روا داشته و در زمان رژیم شاهنشاهی به غارت نفت ایران پرداخت و ماموران آنها در ایران حق توحش دریافت می کرند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امریکایی ها در زمان رژیم پهلوی قانون کاپیتولاسیون را در ایران اجرایی کردند، افزود: به تعبیر امام خمینی(ره) اگر آشپز آمریکایی بزرگترین جنایت را در ایران انجام دهد مسؤولان کشور کوچکترین حق اعتراضی هم نداشتند.

یوم الله ۱۳ آبان روز خروش تمام عیار ملت ایران در برابر استکبار جهانی است

وی با بیان اینکه یوم 13 آبان در حقیقت روز خروش تمام عیار ملت ایران در برابر استکبار جهانی است، گفت: باید دانش آموزان و نسل جوان امروز با اهداف و نقشه های شوم آمریکا آشنا شوند و همچنین نسل جوان در روز 13 آبان در میدان بیایند و با مشت های گره کرده خود تو دهنی محکمی بر استکبار جهان به سرکردگی آمریکا بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نقشه دشمن برای فاصله انداختن بین نسل جدید با اهداف، آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، ابراز داشت: اکثر نسل جوان ما بیدار و هوشیار هستند و در این حوادث اخیر حضور دانش آموزان و دانشجویان بیدار را در دانشگاه ها و مدارس مشاهده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کم کاری مسؤولان، رسانه ملی، تریبون دارها، خطبا و مسؤولان فرهنگی سبب شده که برخی از جوانان کشور تحت تاثیر تبلیغات شوم و روایت گری غلط رسانه های معاند قرار بگیرند.

ارتباط مدیران با نسل جوان افزایش یابد

وی بر لزوم تجدید نظر مسؤولان و متولیان امر آموزش و فرهنگ بر اقدامات و برنامه ریزی خود تأکید و تصریح کرد: هرچند در دولت سیزدهم شاهد تحولات و تغییراتی در زمینه های مختلف هستیم، اما باید این امر ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: باید سلامت اداری در کشور حاکم باشد و دستگاه های دولتی پاسخگوی نیازهای مردم باشند و همچنین باید حوزویان، متولیان فرهنگی و صدا و سیما نیز حقایق و دستاوردهای انقلاب را به درستی برای مردم ترسیم و تبیین کنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه تا کنون اقدامات علمی در ترویج جهاد تبیین صورت نگرفته بود، گفت: مسؤولان نباید تنها به شعار جهاد تبیین بسنده کنند و بهتر است که ارتباط مدیران با نسل جوان افزایش یابد و مسؤولان پای حرف ها و درد و دلهای جوانان بنشینند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در پایان سخنانش اظهار کرد: ان شاءالله روز جمعه 13 آبان تمام دانش آموزان، دانشجویان و نسل جوان به میدان خواهند آمد و با آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد./998/

میثم صدیقیان

ارسال نظرات