۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۷۲۳۴۸۱
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ایثار و از خودگذشتگی حد و مرز نمی‌شناسد

ایثار و از خودگذشتگی حد و مرز نمی‌شناسد
آیت الله حسینی بوشهری روحیه ایثار و از خودگذشتگی را فراتر از قوم، مذهب و مرزهای جغرافیایی دانست و گفت: هلال احمر بهترین جایگاه را در جهت تقویت روحیه ایثار در جوانان دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار کرد. رئیس جامعه مدرسین روحیه ایثار و از خود گذشتگی را از مهم ترین ویژگی‌های فعالان جمعیت هلال احمر ارزیابی کرد و ابراز داشت: ایثار حد و مرز نمی‌شناسد، قومیت، مذهب و وطن نمی‌شناسد، افرادی که در این نهاد مقدس حضور پیدا می‌کنند، از فطرت پاک مسئولیت شناسی برخوردارند.

وی فرهنگ ایثار را مورد تأکید آیات نورانی قرآن، روایات و سیره عملی اهل بیت(ع) توصیف کرد و افزود: خداوند در قرآن ایثار را اینگونه تعریف می‌کند «وَیُؤْثِرُونَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَهٌ» یعنی با وجود نیاز، دیگران را بر خود مقدم می‌سازند و به عبارت دیگر خود را فدای دیگران می‌سازند. در رابطه با پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز وارد شده است که ایشان در دل سوزی و خدمت به مردم، سرآمد افراد جامعه خویش بودند.

امام جمعه قم هلال احمر را بهترین جایگاه برای جذب نسل جوان به منظور تقویت روحیه ایثار، وطن دوستی و نوع گرایی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مجموعه هلال احمر می‌تواند جوانانی را که در هلال احمر تربیت می‌شوند، با بن مایه‌های اعتقادی سالم، در خدمت میهن، دین و نظام قراردهد.

وی حضور هلال احمر در حوادث گوناگون را مایه دلگرمی آسیب دیدگان دانست و اظهار داشت: آرامش و دلگرمی، در این میان، مهم ترین سرمایه‌ای است که عزیزان هلال احمر با حضور به موقع خود در اختیار آسیب دیدگانی که گاه همه زندگی خود را از دست داده‌اند، قرار می‌دهد. جان فشانی شما عزیزان در حوادث مختلف بسیار است و شهدای زیادی را نیز تا کنون در راه کمک به هم‌نوع، تقدیم نموده‌اید.

ارسال نظرات