۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۲۳۹۸۶
امام جمعه ساری تأکید کرد؛

ضرورت الگوگیری جوانان و نوجوانان از سیره شهدا

ضرورت الگوگیری جوانان و نوجوانان از سیره شهدا
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت الگوگیری از سبک زندگی و رفتار رزمندگان و شهدا از سوی جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی «همکلاسی شهیدم»، با اشاره به عظمت و جایگاه شهدا، عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون و مدیون خون های پاک شهدا دانست.

وی بر ضرورت الگو قرار دادن سبک زندگی شهدا در جامعه تأکید کرد و افزود: زندگینامه شهدا باید در چنین محافل و مجامعی قرائت شود تا به طرز فکر، عمل، دینداری و دیانت آن‌ها پی ببریم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که همه رزمندگان اهل نماز بودند، تصریح کرد: اگر دانش آموزان ما می خواهند در آینده شهدا از آنها راضی باشند و زندگی شان مایه افتخار دیگران و شهدا باشد‌، باید همچون حسین فهمیده باید الگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر اینکه باید به سبک زندگی و رفتار رزمندگان و شهدا بیشتر توجه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر سبک زندگی همه ما الگویی از شهدا و رزمندگان باشد به طور حتم عاقبت به خیری خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تحمل مصائب و مشکلات رزمندگان در دوران اسارت رژیم بعث عراق ادامه داد: امروز چنین افراد بزرگی باید الگوی جوانان و نوجوانان ما قرار گیرند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز همه کشور ما جبهه است، تصریح کرد: آشوبگران و اغتشاشگران هر از چندگاهی همچون دزد جایی را آتش می زنند و تخریب می کنند و از طریق کانال‌های ماهواره‌ای آموزش می‌بینند که چگونه از درو دیوار مردم به داخل بریزنند و از دانش آموزان و جوانان ما اغتشاشگر و آدم‌کش بسازند.

وی با اشاره به این که امروز اغتشاشگران به همراه برخی از طیف های سیاسی با همدستی هم برای ایجاد ناامنی در جامعه تلاش می کنند، گفت: امروز اگر بخواهید صلابت و شهادت را حفظ کنید باید دیندار باشید، شهدا درست زندگی کردند، اهل هیچ فرقه گمراه کننده نبودند، والدین باید فرهنگ دینی را به دانش آموزان بیاموزند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود از میاندورود باعنوان شهرستانی دیندار، انقلابی و ارزشگرا یاد کرد و گفت: دغدغه شهدا باید در دین شما باشد، امام راحل با آن عظمت از یک پسربچه ۱۴ ساله باعنوان رهبر یاد کردند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات