۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۲۳۹۹۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

بسیاری از شهدای کرمانشاه در جنگ تحمیلی از شاگردان آیت الله نجومی بودند

بسیاری از شهدای کرمانشاه در جنگ تحمیلی از شاگردان آیت الله نجومی بودند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: آیت الله نجومی الگویی برای اسلام و انقلاب بودند و بسیاری از جوانان انقلابی که به شهادت رسیدند سر درس آیت الله نجومی می نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی امروز به مناسبت فرا رسیدن سالروز درگذشت آیت الله مرتضی نجومی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بزرگانی چون آیت الله مرتضی نجومی در کرمانشاه داشتیم که قدر آنها را ندانستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: آیت الله نجومی یکی از مفاخر است که شاید بتوان ایشان را ذوالفنون نامید، زیرا هم از نظر بحث اجتهادی و علمی و هم مردم داری و هنر خدمات بسیار خوبی به اسلام و انقلاب ارائه کردند و چهره ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی در ادامه بیان کرد: آیت الله نجومی با هر فردی متناسب با سن خود رفتار می کردند و معمولا مرجع رجوع مردم بود و همواره با روی گشاده از مردم استقبال می کردند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: آیت الله نجومی در حوزه استکبار ستیزی پشتیبان جبهه مقاومت بودند و پس از ارتحال ایشان در حوزه علمی مردم استان کرمانشاه از تفسیر نهج البلاغه و قرآن ایشان محروم شدند، زیرا پایه ریزی های بسیار خوبی برای این مباحث کرده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه آیت الله نجومی شاگردان بسیاری را در راه ترویج مکتب امام صادق(ع) تربیت کردند، افزود: رفتن ایشان ثلمه ای بر اسلام وارد کرد و جای ایشان در استان کرمانشاه خالی شد.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: افراد بسیار زیادی از نظر اجتماعی در استان کرمانشاه داشتیم اما به اذعان همه ایشان پدیده ای در استان کرمانشاه  بودند که نجف را رها کردند و در استان کرمانشاه مستقر شدند و شاید بتوان گفت که مردم کرمانشاه قدر ایشان را ندانستند‌.

وی با بیان اینکه روز ارتحال آیت الله نجومی باید روز عزای استان کرمانشاه نامیده شود، افزود: آیت الله نجومی الگویی برای اسلام و انقلاب بودند و بسیاری از جوانان انقلابی که به شهادت رسیدند سر درس آیت الله نجومی می نشستند.

حجت الاسلام احمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری از تاثیرگذاران فرهنگی و فقهی که در کشور فعالیت دارند پای درس آیت الله نجومی نشستند که آثار علمی فراوانی را تقدیم کردند./1400/

ارسال نظرات