۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۲۵۶۸۶
حجت الاسلام اکبری شاهرودی تشریح کرد؛

برنامه های مرکز فقهی ائمه اطهار در هفته پژوهش

برنامه های مرکز فقهی ائمه اطهار در هفته پژوهش
نمایشگاه فقه معاصر آثار پژوهشی در موضوعات مختلف مانند فقه کودک، فقه رسانه، فقه سیاست و... در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اکبری شاهرودی مسؤول دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مدیر اولین نمایشگاه تخصصی پژوهش های فقه معاصر صبح امروز در نشست خبری این نمایشگاه گفت: اولین برنامه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای هفته پژوهش آیین بزرگداشت آن در روز چهارشنبه با موضوع «ضرورت تحول پژوهش در فقه های معاصر» با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری است که طی آن از پژوهشگران برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: اولین نمایشگاه تخصصی فقه معاصر نیز با همت معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می شود که از جمعه 25 آذر میزبان پژوهشگران فقهی حوزوی در عرصه فقه معاصر است؛ سی آذر این نمایشگاه میزبان بانوان پژوهشگر خواهد بود.

مدیر نمایشگاه تخصصی فقه معاصر اظهار داشت: فقه مضاف در مرکز فقهی ائمه اطهار در موضوعاتی مانند فقه پزشکی، فقه رسانه، فقه حقوق بشر، فقه اقتصاد و فقه سیاست، فقه کودک، فقه و جامعه و... سابقه داشته و در این نمایشگاه نیز پژوهشگرانی در این رشته ها آثار پژوهشی خود را ارائه می دهند؛ از اساتید حوزه های علمیه و سازمان های قانون گذار دعوت می کنیم در نمایشگاه حضور پیدا کنند و از آثار آگاه شوند و از نتیجه آثار در بحث های قانونگذاری و حکومت داری استفاده ببرند.

 

برنامه های مرکز فقهی ائمه اطهار در هفته پژوهش

وی در ادامه بیان کرد: در هر روز این نمایشگاه نشست معرفی کتاب برگزار می و دو کتاب توسط مؤلف ارائه می شود؛ روز دوشنبه دو اثر تازه نشر یافته مرکز فقهی ائمه اطهار انجام خواهد شد که اولین اثر آن از آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی با عنوان رسائل فی فقه و اصول و اثر دوم نیز نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر طبسی است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار در خصوص کتب در دست انتشار این مرکز تصریح کرد: کتاب نقش فقهی اذن، در پزشکی، کتاب بانک شیر از پژوهش های فقه پزشکی، کتاب تمحیص اجتهادی در فقه رسانه و همچنین اندیشه فاضل سلسله نوشته های آیت الله فاضل در کتاب های تازه این مرکز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار در طول این سالها از ابتدا 385 اثر در موضوعات مختلف فقهی ارائه داده است.

ارسال نظرات