۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۲۶۰۳۰

کتاب «در مسیر نهضت» زیر چاپ

کتاب «در مسیر نهضت» زیر چاپ
حوزه علمیه فخریه مروی، به زودی مراحل نهایی چاپ کتاب «در مسیر نهضت» توسط انتشارات مروی به پایان می رساند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «در مسیر نهضت» به قلم حجت السلام حمید سبحانی صدر،  شرح مجاهدت عالمانی است برخاسته از مدرسه‌ای در تهران که گاه خاستگاه و آوردگاه برخی حوادث تاریخ معاصر در دو قرن گذشته و گاه مأمن مبارزینی بوده است که در صف نخست بیداری امت جای داشته‌اند.

حجت الاسلام محمدحسین حیدری در خصوص این کتاب  افزود: کتاب پیش رو شرح مجاهدت عالمانی است برخاسته از مدرسه‌ای در تهران که گاه خاستگاه و آوردگاه برخی حوادث تاریخ معاصر در دو قرن گذشته و گاه مأمن مبارزینی بوده است که در صف نخست بیداری امت جای داشته‌اند.

ویراستار کتاب «در مسیر نهضت»  بیان کرد:  کتاب «در مسیر نهضت» شرح سال‌ها تلاش عالمان مجاهدی است که مدرسۀ علمیۀ مروی، چون سنگری امن، در آغوششان گرفته بود تا آن‌ها از فراز منبر انذار و تبشیر، مردم مسلمان را به همراهی با مرجعی مجاهد که دغدغۀ سرنگونی طاغوت و شکل‌گیری حکومت اسلامی و اجرای قوانین اسلام داشت فرابخوانند؛ هرچند در همین مدرسه، بودند عالمانی که گرچه با نهضت مخالفتی نداشتند، اما از حضور در متن آن کناره‌گیری کرده و از دور، نظاره‌گر این حوادث بودند.

ایشان اضافه کرد: در  این کتاب در شش فصل به نقش مدرسۀ مروی و مفاخر آن در دویست سال مبارزه با استعمار و استبداد، به‌ویژه در همراهی با نهضت امام خمینی(ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. در نگارش این اثر از ده‌ها کتاب و مقاله، شامل تاریخ شفاهی، خاطرات، شرح‌حال روحانیون مبارز، بیش از 150 سند از اسناد شهربانی، ساواک، روزنامه‌ها و اطلاعیه‌های دوران پهلوی و بیش از 140 تصویر مرتبط با متن که بخشی از آن‌ها از وبگاه وارثون و مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر به دست آمده استفاده شده است.


لازم به ذکر است علاقمندان می توانند اطلاعات مرتبط با تهیه و محل های توزیع کتاب «در مسیر نهضت» را از طریق ارتباط تلفنی با دفتر انتشارات مروی به شماره تماس ۰۲۱۳۳۹۱۹۱۱۵ داخلی های 225 و  228 دریافت نمایند.

ارسال نظرات