۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۷۲۶۱۰۵
نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

وحدت حوزه و دانشگاه، عامل خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه انقلاب

وحدت حوزه و دانشگاه، عامل خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه انقلاب
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکوفایی علمی و دینی جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه هم اندیشی حوزویان و دانشگاهیان که در دانشگاه مازندران برگزار شد، با بیان این که هر کسی در جبهه حق است باید خدا را شکر کند، گفت: اما صرف اینکه در مسیر حق هستیم فکر نکنیم همه بحران‌ها را می توانیم مدیریت کنیم و پیروز هستیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: کسی سزاوار آزادی است و می تواند از یوغ بندگی و بردگی آمریکا و رژیم دست نشانده آمریکا آزاد شود و این آزادی را حفظ کند که شرایط آزادی را در خودش ایجاد کند، افزود: اگر ایران در سال ۱۳۵۷ آزاد شده، شرایطش مهیا بود اگر شرایط را از دست بدهد دوباره به بردگی آمریکا، استعمار و استبداد برمی گردد، پس حفظ شرایط ضرورت دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان می خواستند بین دانشگاه و حوزه این دو قطب علمی جامعه، این دو بال عروج و پرواز جامعه ایجاد تفرقه کنند، تصریح کرد: کسانی همچون دکتر مفتح با مشاهده بدبینی‌ها و القائات دشمن ضمن ارائه مقاله ای در ارتباط با وحدت دانشگاه و حوزه یا همان مسجد در این مسیر تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که شأن نزول وحدت حوزه و دانشگاه یا شأن صدور این بوده که به هم خوشبین باشند، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه بدانند همه با هم برای یک آرمان تلاش می‌کنند و اگر با هم باشند حماسه و اگر از هم دور باشند فاجعه می‌آفرینند.

امام جمعه ساری، وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکوفایی علمی و دینی جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: وحدت و همبستگی این دو نهاد دینی و علمی کشور موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که ما وحدت را باید در لایه‌های زیادی تعریف کنیم، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید در نهضت نرم افزاری با هم همکاری داشته باشند.

وی با بیان این که برای رسیدن به جامعه نوین و تمدن اسلامی حوزه و دانشگاه باید با هم همکاری داشته باشند، ادامه داد: این دو جامعه می توانند فتنه‌ها را خنثی، انقلاب را پایدار و پویا کرده و از حریم استقلال و آزادی جامعه دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود خود با اشاره به این که مهم ترین مؤلفه استحقاق یک جامعه برای رشد و پیشرفت وحدت است، خاطرنشان کرد: این وحدت در درجه نخست از حوزه و دانشگاه انتظار می رود تا با تعامل با یکدیگر انقلابمان به سوی فتح آرمان‌های والای شهدا پیش برود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات