۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۲۶۴۴

دانشنامه ولایت و رهبری در پایگاه حوزه به روز رسانی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر پایگاه حوزه نت گفت: دانشنامه ولایت و رهبری با بیش از دو هزار مطلب در پایگاه اینترنتی حوزه نت به روز رسانی شد.
حجت الاسلام ترخان

حجت الاسلام قاسم ترخان، مدیر پایگاه اینترنتی حوزه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دانشنامه ولایت و رهبری با بیش از دو هزار مطلب، به همت محققان معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در پایگاه اینترنتی حوزه نت به روز رسانی شد.

وی در ادامه افزود: هدف از تدوین این دانشنامه جمع آوری کلیه اطلاعات و پژوهش های مربوط به مساله ولایت و رهبری به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام ترخان با بیان اینکه این دانشنامه در سه نمایه اصلی حکومت اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جمع آوری شده است، ادامه داد: این دانشنامه با 2370 مطلب دربردارنده؛ گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، مقالات، چکیده پایان نامه، مجله و در قالب 34 نمایه فرعی از هم اکنون در بخش دانشنامه های پایگاه علمی، تحقیقاتی حوزه نت جهت استفاده علاقمندان قرار دارد.

وی به نمایه های فرعی دانشنامه ولایت و رهبری اشاره کرد و اظهارداشت: دین و دولت، ولایت فقیه، امام خمینی و ولایت فقیه، ولایت فقیه و مردم ، آزادی در حکومت اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی، اندیشه و نگاه و کتابشناسی از نمایه های فرعی این دانشنامه است.

مدیر پایگاه حوزه خاطرنشان کرد: امام(ره)، زندگینامه و خانواده، ویژگی های فردی و رفتاری امام(ره)، مقام علمی امام(ره)، امام(ره)، حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی، امام(ره)، ولایت فقیه و مرجعیت، امام(ره) و سیاست، امام(ره) و آیة الله خامنه ای از دیگر نمایه های فرعی دانشنامه است.

وی به نمایه های فرعی اندیشه ها و دیدگاه های امام(ره) و امام حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: امام(ره) وحدت ملی و انسجام اسلامی، امام(ره) و زنان، امام(ره)، هنر و فرهنگ، ارتحال امام(ره)، وصیت نامه امام(ره)، مراکز و موسسات فعال با موضوع امام (ره) و امام(ره) در اینترنت از دیگر مطالب خواندنی این دانشنامه است.

این پژوهشگر حوزوی یادآور شد: زندگی نامه آیت الله خامنه ای، اخلاق و وی‍ژگی های رفتاری مقام معظم رهبری و همچنین شخصیت و آثارعلمی رهبر معظم انقلاب از دیگر عناوین خواندنی دانشنامه ولایت و رهبری است.

علاقه مندان می توانند جهت استفاده از این دانشنامه علمی به پایگاه حوزه نت به نشانی اینترنتی http://www.hawzah.net مراجعه کنند./919/پ202/ع.
ارسال نظرات