۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۲۶۹۱۲

«جراحی زیبائی از منظر فقه» کتاب شد + لینک

«جراحی زیبائی از منظر فقه» کتاب شد + لینک
کتاب «جراحی زیبائی از منظر فقه» به نگارش آقایان قاسمی و جهانیان، از سوی انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «جراحی زیبائی از منظر فقه» نوشته آقایان محمد علی قاسمی و علی جهانیان از طرف انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به چاپ رسیده است.

این کتاب با موضوع شناسی دقیق به مصادیق نوین این دانش پی برده و در مرحله بعد، با بهره‌گیری از روش اجتهادی، به استنباط احکام شرعی موضوعات این حوزه پرداخته است و با پاسخی عالمانه، به پرسش‌های مطرح شده در این حوزه در حیطه وظایف شرعی پرداخته است.

معرفی کتاب جراحی زیبائی از منظر فقه

جراحی زیبایی(پلاستیک) نوعی تخصص پزشکی است که به اصلاح و ترمیم فرم و عملکرد ظاهری بدن انسان می‌پردازد و توسعه روزافزون دانش پزشکی در این حوزه، چالش‌ها و پرسش‌های فروانی را فراروی محققان عرصه فقه نهاده است.

پژوهش حاضر با روش اجتهادی به این پرسش اصلی پاسخ می‌دهد که وظیفه مکلفان در برابر موضوعات مختلف در زمینه جراحی زیبایی چیست؟

بی‌تردید با توجه به مطالعه دقیق منابع دینی و به‌کارگیری ابزار‌های اجتهادی شیعی، هیچ پرسشی در این عرصه بی‌پاسخ نخواهد ماند و در نتیجه با تحقیق، پژوهش و شناخت دقیق موضوعات این حوزۀ نوین و بررسی ادلۀ اصولی و فقهی، وظایف مکلفان در زمینه‌های گوناگون، مشخص و معین می‌شود.

در این فرایند، گاه به حرمت این عمل و گاه به جواز آن حکم می‌شود و در نهایت با لحاظ همه شرایط و جوانب مسئله و مطالعه جامع‌نگر همه منابع و به‌کارگیری اصول اجتهادی و فقاهتی، پاسخ‌های قابل اطمینانی به پرسش‌های انسان در موضوع مورد نظر داده می‌شود.

این کتاب در 477 صفحه درقطع رقعی (شومیز) توسط انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) منتشر شده است، علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند به نشانی تارنمای این انتشارات به آدرس http://pub.markazfeqhi.com مراجعه کنند.

«جراحی زیبائی از منظر فقه» کتاب شد

ارسال نظرات