۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۷۲۷۱۲۲
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

تربیت نسل آینده مهم ترین، وظیفه برای بانوان

تربیت نسل آینده مهم ترین، وظیفه برای بانوان
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: خانه داری و تربیت نسل آینده مهمترین وظیفه برای بانوان است، بانوان در کنار خانه داری می‌توانند به تحصیل و ورزش ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی جمعه شب در مراسم عزاداری حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت مادران شهدا که در مسجد شهید فخار برگزار شد، گفت: خانه داری و تربیت نسل آینده مهمترین وظیفه و شرافت برای بانوان است.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، یکی از حقوق والدین بر فرزندان این است که پدر تحقیق کند که چه مادری برای فرزند آینده خود انتخاب می‌کند، افزود: این توصیه پیامبر اکرم (ص) بیانگر نقش بی بدیل تربیت فرزند توسط مادر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: همسر با تقوا برای فرزندان شجاع هم می‌تواند منفی باشد و هم مثبت، که ثمره آن حضرت ابوالفضل باشد.

وی با بیان اینکه دختر خانم‌ها برای ازدواج در مسیر خودنمایی و رفتار‌های غیر اسلامی قرار نگیرند، یادآور شد: دختران اگر با تقوا باشند خداوند آن‌ها را برای ازدواج انتخاب و وسیله ازدواج آن‌ها با بهترین همسر فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه مادران شهدا باید به خود افتخار کنند که چنین فرزندانی را در دامان خود تربیت و پرورش دادند که اجازه ندادند امام تنها بماند و حرم حضرت زینب (س) تخریب شود، افزود: فرزندان و همسران شما به ندای رهبری لبیک گفتند.

وی همچنین به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با بانوان که برخی تصور می‌کنند خانه داری دور از شأن بانوان است اشاره کرد و گفت: خانه داری و تربیت نسل آینده مهمترین وظیفه و شرافت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اینکه از دامن مادر باید افرادی همچون حاج قاسم، آیت الله مصباح، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب تربیت شوند، افزود: بانوان در کنار خانه داری در صورت فرصت می‌توانند به تحصیلات، ورزش و امور اجتماعی نیز بپردازند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات