۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۲۷۲۱۸
معرفی کتاب؛

کتاب "تویی به جای همه" اثر جدید سید مهدی شجاعی + لینک

کتاب
کتاب «تویی به جای همه» نوشته سید مهدی شجاعی توشط انتشارات نیستان در ۴۲۰ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «تویی به جای همه» کتابی است که برخاسته از ارادت خالصانه و محبت مشفقانه خالق اثر سید مهدی شجاعی به اهل بیت عصمت و طهارت و برائت از اسلام‌های دروغین و ساختگی است.

خوانندگان این کتاب با خواندن تمام و کمال آن می توانند لذتی غیر قابل وصف از خواندن آن بدست آورند.

«من اینم! و قدرت من چنین قدرتی است. کاری کردم که از مردانه‌ترین سپاه عالم، کمترین اثری بر زمین باقی نماند جز یک زن و یک جوان لاغر و رنجور و یک پسر چهار پنج ساله، همین!»

این جملات از زبان چه کسی است؟ شاید حدس صحیح در مورد پاسخ این سوال حتی برای خوانندگان همیشگی آثار سید مهدی شجاعی که با راویان متفاوت و خلاقانه او در آثارش آشنا هستند، کار چندان ساده‌ای نباشد و احتمالا بسیاری از ما علی‌رغم آشنایی با ادبیات آیینی یا پرورش یافتن در فضای دینی و مذهبی، از چهارمین نور هدایت خود، چیزی خیلی زیادتر از یک جوان لاغر و رنجورو یا گره خوردن نام او با ادعیه و نیایش ندانیم.

اما راوی برخی از فصول این کتاب ما را هرچه بیشتر با درخشش این نور هدایت و عظمت نقش و رسالت او آشنا می‌کند.

مطبوع‌تر ز نقش تو صورت نبست باز
طُغرانویس ابروی مُشکین، مثال تو

چه در داستان‌ها و حکایت‌ها و چه در حوادث واقعی تاریخی، ترسیم فضا و شرایط زمانه، نشان دادن روح حاکم بر دوران و معرفی دشمنان و مخالفان قهرمان داستان، تاثیر به سزایی در درک شخصیت اصلی داستان و روشن شدن مقصود و محور ماجرا دارد.

کتاب «تویی به جای همه» اثر جدید سید مهدی شجاعی + لینک

نویسنده در تازه‌ترین اثر خود؛تویی به جای همه، با غور عمیق در صفحات تاریخ و سر زدن به تعداد زیادی از شخصیت‌های معاصر آن دوران، هوشمندانه تلاش کرده است تا با بهتر شناساندن دشمن اصلی آن حضرت و معرفی دیگر دشمنان واقعی آل الله و واکاوی انگیزه‌ها و غرض‌های آنان و برملا کردن ترفندها و مکرهایشان، چنان فضا را روشن کند که ناگزیر، ارزش محفوظ ماندن چنان گوهری در آن دوره مهم و سرنوشت‌ساز بر هر خواننده ای آشکار شود.

و در این میانه نکاتی از تاریخ اسلام و ماجراهای کربلا روشن می‌شود و به شبهاتی پاسخ داده می‌شود.

روشن می شود که زاویه گرفتن اسلام اموی از اسلام علوی چگونه آغاز شد. به وضوح می‌بینی که شاگردان آن دشمن دیرینه سجود، چگونه بدل ساختند و به جای اصل قالب کردند و دست و پا زدن‌های کسانی که می‌خواستند به نام دین حکومت کنند ، علی‌رغم تمام ترفندها و مکرهایشان چگونه موجب شد بزرگترین قیام آن زمان در سجده تبلور یابد.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظرات