۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۷۲۷۷۳۳
با سخنرانی آیت الله اعرافی:

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می شود

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می شود
اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی در مسجد امام حسن عسکری( ع) قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی مدیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در نشست خبری «تشریح برنامه‌های اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی» که در حسینیه آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، اظهار داشت: اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه 1401 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری( ع) قم برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم مختص برادران بوده و مراسمی نیز در همان روز ساعت 15 تا 16:30 در مسجد الغدیر بلوار الغدیر برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز کرد: سخنران مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مراسمی نیز در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی و در صحن سید الشهدا(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام معنوی با اشاره به ابعاد مختلف علمی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز کرد: یکی از امتیازات آیت الله صافی گلپایگانی تألیفات مختلفی است که در زمینه های مختلف علمی از خود به یادگار گذاشته است و تالیفات گوناگونی به زبان‌های عربی و فارسی از وی چاپ و منتشر شده است.

وی در ادامه افزود: در زمینه مهدویت و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیش از ۱۶ جلد کتاب از حضرت آیت الله صافی منتشر شده است که از لحاظ تعداد تالیفات درمسئله مهدویت منحصر به فرد است.

مدیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشت: حضرت آیت الله صافی به سوالات بسیاری در زمینه های مختلف پاسخ علمی داده است که کتاب منتخب الاثر وی در واقع جواب سوالاتی است که آیت الله صافی در پاسخ  پرسش های سوال کنندگان بیان کرده و چاپ شده است.

وی در ادامه افزود: در مراسم سالگرد حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع معظم تقلید، بزرگان، شخصیت های کشوری و لشکری، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و عموم مردم دعوت به عمل آمده است.

حجت الاسلام معنوی در پایان اظهار داشت: در این مراسم هیئت های عزاداری از شهرهای مختلف، به خصوص شهر گلپایگان شرکت خواهند کرد.

ارسال نظرات