۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۲۷۷۸۰
رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، شخصیتی در صحنه انقلاب و نظام است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، شخصیتی در صحنه انقلاب و نظام است
رفیعی آتانی گفت: دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر دارا بودن از ظرفیت های علمی لازم، شخصیتی است که دائم در صحنه برای اقتضائات کشور، انقلاب و نظام است.

عطاء الله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت مقبول حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اظهار داشت: استاد خسروپناه فردی شناخته شده تر از آن است که بتوان در معرفی جایگاه علمی او در حوزه علمیه قم صحبت کرد.

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه استادی برجسته و شناخته شده در حوزه فلسفه و کلام اسلامی است و از کرسی درس جا افتاده ای برخوردار می باشد که تقریباً بعد از بزرگانی همچون آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی از فلاسفه درجه یک و از برجستگان حوزه های علمیه و کشور محسوب می شود.

رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قاعدتاً در دوره آینده فلسفه اسلامی پس از اساتید نامدار، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در شمار برجستگان خواهد بود و در کنار بزرگان دیگر، وی نیز از مدرسان تراز فلسفه اسلامی می باشد که در کنار تدریس فلسفی، تدریس فقه و اصول را نیز دارد‌.

رفیعی آتانی اظهار داشت: دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی امتیاز ویژه ای همچون پژوهشگر علمی و فردی است که از تالیفات قابل توجهی نیز برخوردار می باشد که مهمترین خصوصیت تالیفات وی این است که پژوهش های او ناظر به ضرورت ها و نیازهایی است که در جامعه اسلامی وجود داشته و نظام به آن محتاج است.

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروزه چهره ای جاافتاده علمی در حوزه های علمیه قم حضور فعال دارد و از قوام لازم علمی در مجامع علمی در عرض اساتید همتراز خود در حوزه و دانشگاه برخوردار است و شاگردهای متعددی نیز تربیت کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه علاوه بر دارا بودن از ظرفیت های علمی لازم، شخصیتی دائم در صحنه برای اقتضائات کشور، انقلاب و نظام است و در جایی که انقلاب اسلامی نیاز به حضور در صحنه داشته است، او نیز حضور به هم رسانده است و این نشانگر ویژگی عالم انقلابی می باشد که همیشه در صحنه های انقلاب غائب نبود.

وی در ادامه افزود: استاد خسروپناه حتی در حوادث خاص سیاسی و فرهنگی در کشور موضعگیری کرده و دیدگاه‌های خود را اظهار داشته است و همیشه سعی کرده، اثرگذار باشد که این ویژگی انقلابی شخصیت وی را از سایر افراد تا حد زیادی متمایز کرده است.

رفیعی آتانی ابراز کرد: حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه علاوه بر این که به کارهای علمی و پژوهشی مشغول می باشد، مسئولیت های اجرایی نیز می پذیرد و تا به امروز نیز از مسئولیت های خوب اجرایی برخوردار بوده است که ریاست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، ریاست هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، ریاست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون بررسی و تامین نیازهای دینی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونت علوم اسلامی دانشگاه آزاد، از جمله مسئولیت های اجرایی او می باشد.

رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از شخصیت جامعی برخوردار است که تحصیل به موقع، تحقیق و پژوهش کافی و حضور انقلابی و مجاهدانه در صحنه های انقلاب اسلامی و حضور در عرصه های مدیریت اجرایی کشور، او را تبدیل به شخصیتی پخته برای پذیرش مسئولیت های بزرگ کرده است.

وی در ادامه افزود: همیشه این گونه نیست که موفقیت های افراد به ویژگی های اشخاص برگشت داده شود و آنچه که باید بیان شود این است که مسیرهای گوناگونی که حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه طی و تجربه کرده است، امروز او را آماده انجام کارهای مهم که دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از آن کارها می باشد، کرده است.

رفیعی آتانی در پایان اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه بر دستگاه عقلانیت اسلامی آشنایی کامل داشته و بر منطق تصمیم گیری براساس مبانی دینی شناخت کافی دارد و فکر نمی‌کنم که ما افراد زیادی داشته باشیم که تمامی این خصوصیات ها را دارا باشند.

ارسال نظرات