۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۳۰۳۵۳
حجت الاسلام تقدیری:

اکنون نیاز به تشکیل جبهه تعلیم و تربیت نظام اسلامی داریم

اکنون نیاز به تشکیل جبهه تعلیم و تربیت نظام اسلامی داریم
مسوول مدارس صدرا کشور گفت: چیزی که در این شرایط نیاز است، جبهه تعلیم و تربیت نظام اسلامی است، جبهه‌ای که کودکان و نوجوانان ما را در منزل، مدرسه و محیط اجتماعی تربیت کند.

در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شروع به شکل گیری کرد و بر همین اساس شهیدان رجایی و باهنر برای ترغیب دانش آموزان به ارزش های اسلامی اقدام به تاسیس ستاد‌های امور تربیتی در مدارس کردند. به همین مناسبت خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام حامد تقدیری مسوول مدارس صدرا کشور گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم:

مسوول مدارس صدرا کشور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های اسلام تربیت، رشد و تعالی انسان ها در مسیر سعادت است، اظهار داشت: انسان ها باید بدانند که خداوند استعداد فراوانی را برای رشد و تکامل در اختیار آنها قرا داده و اسلام همه ابزار های رسیدن به سعادت را در اختیار انسان قرار داده است.

حوزه‌های علمیه در تربیت اسلامی نقش به سزای دارد

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از چیزهای که باعث رشد انسان ها می شود، حکومت ها و دولت ها می باشد که برنامه ریزی و طرح های آنها انسان ها را به سمت رشد و سعادت راهنمایی می کند، ابراز داشت:حکومت ها می توانند شرایط را برای عبودیت انسان ها فراهم کنند واین امر با اختیار انسان ها منافاتی ندارد.

حجت الاسلام تقدیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با دغدغه رشد و تربیت انسان ها شکل گرفت و با هدف فراهم آوردن محیطی اسلامی برای رشد انسان ها تشکیل شده است، تصریح کرد: در این چهل وچند سال، انقلاب اسلامی توانسته خشت به خشت این خانه پر برکت را بسازد و انسان های زیادی را در این خانه رشد دهد و به تکامل برساند.

مسوول مدارس صدرا کشور افزود: اکنون که در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم یکی از وظایف اصلی حاکمیت تربیت نسلی محقق و  انقلابی است، نسلی که قرار است گام دوم را محقق کند و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نیاز به نسل جوان و نوجوانی دارد که بتواند اهداف این گام را محقق کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: حاکمیت می تواند با انجام برنامه ریزی های مدون و منسجم و هدفگذاری های دقیق شرایط را برای محقق شدن گام دوم انقلاب و رسیدن به رشد بیشتر فراهم کند، البته شاهد هستیم که الحمدلله انقلاب اسلامی با همین دغدغه پیش رفته است.

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در قالب نیروهای جهادی و تبلیغی و انجام کارهای تربیتی و پژوهش کمک شایانی به تحقق گام دوم انقلاب می‌کنند،خاطرنشان کرد:دستگاه های تبلیغی مثل سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه های فرهنگی و حاکمیت، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری ها و وزارت خانه ها همه با هم تلاش می کنند که شرایطی برای رشد و تربیت و تعالی نوجوانان آینده انقلاب اسلامی محقق کنند به گونه ای که آنها نقش اجتماعی خود را پیدا کنند و در آن نقش ها رشد پیدا کنند.

حوزه‌های علمیه در تربیت اسلامی نقش به سزای دارد

وی در ادامه تصریح کرد: ما برای رسیدن به رشد و پیشرفت بیشتر جامعه نیاز به برنامه تحولی داریم  و با توجه به تغییرات جدی که در بحث رسانه ها، رشد تکنولوژی و تغییر نسل ها داشته ایم باید تلا ش کنیم برنامه های ما به گونه ای باشد که در مسیر تربیت کودکان و نوجوانان رشدبیشتری داشته باشیم و در این مسیر تلاش کنیم که برنامه های نوآورانه، جذاب و پر نشاط را برای آنها در نظر بگیریم و نسل جوان و نوجوان را گام به گام به اهداف انقلاب اسلامی نزیک کنیم.

حجت الاسلام تقدیری با بیان اینکه هرچه اهداف انقلاب مهم‌تر و دقیق‌تر باشد، باید برنامه های بهتری را تدارک ببینیم و از سختی های راه احساس خستگی نکنیم، اظهار داشت: آن چیزی که در شرایط فعلی نیاز است، دست به دست دادن همه دستگاه های نظام با یکدیگر برای شکل گیری جبهه  تعلیم و تربیت نظام اسلامی است، جبهه ای که کودکان و نوجوانان ما را در منزل، مدرسه و محیط اجتماعی می تواند تربیت کند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: گام دوم انقلاب، گام تحولی و گام انسجام برنامه های تربیتی است و انشاءالله گام تحقق تربیت نوجوانان انقلاب اسلامی خواهد بود.

ارسال نظرات