۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۳۰۶۱۸
امام جمعه موقت سرپل ذهاب:

انسان هوای نفسانی را با اعمالش همراه نسازد

انسان هوای نفسانی را با اعمالش همراه نسازد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کریمی گفت: انسان باید مراقبت کند که هوای نفسانی و امیال شیطانی را در اعمال و رفتارها همراه خود نسازد و با اخلاص تمام امورات را  انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: ۱۷ اسفند؛ نیمه شعبان مصادف با میلاد بابرکت امام زمان (عج) یگانه منجی عالم بشریت و روز جهانی مستضعفین است و لازم است که در این روز جشن و سرور برپا شود.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب گفت: یکی از اعمال این روز دعا برای تعجیل در فرج حضرت است که در خلال مراسمات شادی با دلهای پاک و مخلص برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان عج) دعا کنیم تا این انقلاب اسلامی هرچه سریعتر با فراهم شدن مقدمات ظهور به انقلاب جهانی امام زمان عج) وصل شود.

این استاد حوزه با اشاره به حدیثی از امیر المومنین (ع)، افزود: از نظر حضرت علی (ع) رعایت دو حالت باعث قبول شدن اعمال انسانها از سوی خداوند می شود و آن دو خصلت دعا و اخلاص است لذا هرکس می خواهد سایر کارهایی که انجام می دهد مورد قبول واقع شود باید اخلاص را در وجود خود نهادینه کرده  و وجود خودرا به دعا مزین کند.

 حجت الاسلام کریمی اظهار کرد : مسئولین که وظیفه خدمتگزاری به مردم را دارند باید از اخلاص در عمل و دعا کردن لبریز باشند تا اعمال و خدمات آنها مورد رضای حق تعالی قرار گیرد.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود: انسان باید مراقبت کند که هوای نفسانی و امیال شیطانی را در اعمال و رفتارها همراه خود نسازد و با اخلاص تمام امورات را  انجام دهد و زیاد دعا نماید تا اعمال و رفتارش مرضی رضای خداوند قرار گیرد.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری،گفت: روز احسان و نیکوکاری روز مبارکی است که ما به یاد فقرا و تهیدستان باشیم و لذا کسانی که دارای تمکن مالی هستند حتما به اندازه توان خود کمکها را به پایگاههای کمیته امداد تحویل دهند تا در آستانه عید نوروز دل این عزیزان را شاد کنید.

حجت الاسلام کریمی در پایان سخنان خود با اشاره به روز درختکاری، خاطرنشان کرد: درختکاری در دین اسلام و در روایات متعدد سفارش شده است و از آثار و اجر و ثواب بسیاری برخوردار است لذا دستگاههای مربوطه در این فصل که مناسب درختکاری است با کمک مردم نسبت به این کار مهم در شهرستان اقدام نمایند./1400/

ارسال نظرات