۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۳۲۰۰۳

مطالبه مجمع نمایندگان طلاب از سران قوا درباره وضعیت حجاب در کشور

مطالبه مجمع نمایندگان طلاب از سران قوا درباره وضعیت حجاب در کشور
مجمع نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم با انتشار بیانیه ای، از مسئولان به ویژه سران قوا، اجرای حکم ضروری حجاب را با شیوه های مناسب تر مطالبه کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم با نگارش بيانيه تفصيلي‌، ضمن پاسخ به برخي سؤالات و شبهات درباره حجاب و الزام به آن، از مسئولان به‌ويژه رؤساي سه قوه خواستند حکم ضروري حجاب را با شيوه‌هاي مناسب‌تر و به صورت کامل و جدي‌تر اجرا کنند.

در این بیانیه، نمایندگان طلاب، اجرای حکم حجاب به عنوان حکم اجتماعی اسلام، از وظایف ذاتی و اصلی حکومت اسلامی دانستند و افزودند: اجبار حاکمیت، تکمیل کننده آگاهی و انگیزه بخشی مردم است و غالبا، بدون این الزام ها، فرهنگ شکل نمی گیرد.

مهم ترین محور های بیانیه:

وجود مشکلات اقتصادي و در اولويت بودن حل آنها، مجوز چشم‌پوشي از اجراي قوانين مربوط به حجاب يا کوتاه آمدن در اين زمينه نيست. مقابله با پديده بي‌حجابي، نه‌فقط به‌عنوان يکي از مظاهر فساد، بلکه به عنوان يک پروژه ضدامنيتي و ضد‌هويتي بايد در دستور کار قرار گيرد. برخورد با بدحجابي و بي‌حجابي چه از سوي آحاد جامعه و چه از سوي حاکميت، به معناي رفتارهاي بي‌ضابطه و اتهام‌زني‌ نيست. برخي تشکّل‌ها و نهادها افزون بر داشتن تجربيات ارزشمند در ترويج حجاب و مقابله با بدحجابي، به نگارش و ارائة راهکارهايي پرداخته‌اند که لازم است از آنها استفاده شود.

برای مطالعه و دریافت متن بیانیه اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات