۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۷۳۲۱۸۵
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مطرح کرد؛

برخی علل عدم استجابت دعا

برخی علل عدم استجابت دعا
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: علت عدم قبولی دعاهای ما، جهل، شرک خفی و جلی و عدم اخلاص و ترک نمودن رزق حلال و یا ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خداوند بزرگ بعد از آیه ۱۸۵بقره که ماه رمضان را ماه قرآن می داند و امر به گرفتن روزه می نماید، مساله دعا را مطرح می فرماید؛ و اذاسالک عبادی عنی فإنی قریب اجیب دعوه الداع اذا دعان فلیستجیبوا لی ولیومنوا بی لعلهم یرشدون.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: در سبب نزول این آیه اینطور وارد شده است که شخصی گفت: یا رسول الله آیا پروردگار ما نزدیک است تا مناجاتش کنیم؟ یا دور است که ندا دهیم؟ پیامبر سکوت اختیار فرمودند و این آیه کریمه نازل شد.

ماموستا مرادی اظهار کرد: علت عدم قبولی دعاهای ما، جهل، شرک خفی و جلی و عدم اخلاص و ترک نمودن رزق حلال و یا ترک امر به معروف و نهی از منکر است، اما اهل معرفت به رحمت الهی متصل بوده و مستجاب الدعوه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۵رمضان، روز تکریم خیرین و روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) است و ضمن تبریک به مسلمین عزیز تقدیر از خیرین امری مبارک است و نقش و رسالت خیرین در جامعه اسلامی ما سبب عمران و آبادی مناطق شده است، نهادهای مردم محور نقش بسزایی در حل مساله فقر و معیشت اقشار ضعیف جامعه داشته و تنوع زیادی در پرونده خیر خود دارند ./1400/

ارسال نظرات