۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۷۳۲۲۵۶
امام جمعه موقت کاشان:

یکی از نشانه‌های انسان کریم خدمت بی منت به مردم است

یکی از نشانه‌های انسان کریم خدمت بی منت به مردم است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه برای رسیدن به کمال نیاز به علم و تقوا است، گفت: یکی از نشانه‌های انسان کریم خدمت بی منت به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان که در مسجد پایگاه ملامحسن فیض کاشانی برگزار شد، گفت: اسلام به دنبال این است تا انسان به بالاترین مقام و کمال برسد و نباید به کم تراز آن اکتفا کند.

وی افزود: در فرهنگ قرآن و اسلام انسان در مسیر رسیدن به کمال نباید به حداقل‌ها اکتفا کند باید تلاش کند تا به بالاترین درجه کمال برسد، چرا که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، یکی از اهداف بعثت تکمیل شدن مکارم اخلاق در انسان است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال نیاز به دو بال علم و تقوا دارد، گفت: یکی از نشانه‌های انسان‌های کریم خدمت بی منت به مردم و بدون اینکه انتظار تشکر داشته باشد.

وی به برخی از صفات انسان‌های کریم اشاره کرد و با بیان اینکه کریم کسی است که قبل از اینکه از او درخواست کمک شود اقدام به احسان و کمک به دیگران کند، اظهار داشت: انسان کریم لغزش‌های دیگران را نادیده می‌گیرد و چشم پوشی می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: نادیده گرفتن و چشم پوشی از لغزش دیگران در منکرات کاربرد ندارد و باید تذکر داد، اما نادیده گرفتن و چشم پوشی در امور شخصی امری پسندیده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات