۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۳۲۴۰۲
تناقضات بی‌پایان؛

مسجد مکی بازیچه مطامع نامشروع عبدالحمید

مسجد مکی بازیچه مطامع نامشروع عبدالحمید
روزگاری که زنان بلوچ رؤیای حضور در مسجد مکی را دارند، گردشگران کشف حجاب کرده در صحن‌هایش جولان می‌دهند. البته اهل سنت درباره این تناقض مولوی عبدالحمید سکوت نکرده‌اند!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ابتدای سال تصاویر زننده‌ای توسط تیم رسانه‌ای مولوی عبدالحمید در رسانه‌ها منتشر شد. تصاویر زننده‌ای که از حضور گردشگران بدون حجاب یا حجاب بسیار ضعیف در مسجد مکی بود. رسانه عبدالحمید هم اقدام به مصاحبه با آن‌ها کرده بود و تلاش می‌کرد مذمت رعایت حجاب در اماکن مذهبی را با روکشی روشنفکرانه ارائه کند. بدیهی است که چنین اتفاقی کاملاً برنامه ریزی شده بود.

شاهد این امر نیز آن است که در حالی گردشگران غیربلوچ بی‌حجاب توانسته‌اند به حریم مسجد مکی وارد شوند که زنان محجبه بلوچ هیچگاه حق حضور در این مسجد را نداشته‌اند. حتی بدتر از این در هفته‌های گذشته برگزاری مراسم عروسی 100 جوان بلوچ که با حضور مولوی عبدالحمید برگزار شد، بدون حضور حتی یک زن بلوچ بود. زنان جامعه بلوچستان از نگاه مولوی عبدالحمید حتی حق حضور در مراسم عروسی خود را ندارند؛ اما گردشگران بی‌حجاب و بی‌بند و باری که حضور در اماکن مذهبی را تنها برای تفریح می‌خواهند، اجازه دارند تریبون اهل سنت را دست بگیرند و به احکام شرعی مسلم و متفق میان شیعه و سنی حمله کنند!

رعایت حجاب در مسجد برای زنان بلوچ خوب؛ اما برای گردشگران اَخ/ مسجد مکی بازیچه مطامع نامشروع مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید از یک بام و دو هوا گذشته است و هر روز ابعاد بیشتری از ذات پلید خود را نشان می‌دهد. شکی نیست که اگر روزی ناهنجاری های دیگری مانند موضوع حجاب به دغدغه اول اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود و مولوی عبدالحمید بخواهد دوباره تز روشنفکری بدهد، مسجد مکی را به آن موضوع اختصاص داده و مستندی از آن بسازد که درخور پخش در رسانه‌های منوتو و بی بی سی شود.

همین اقدام مولوی عبدالحمید با آوردن گردشگران بی‌حجاب نیز البته مورد اعتراض شدید بسیاری از علما و مردم اهل سنت قرار گرفت. از این رو می‌خواهیم متن بیانیه‌های عالمان اهل سنت و جامع سنی مذهب کشور از سیستان و بلوچستان تا کردستان را در ادامه تقدیم کنیم.

بیانیه‌های جمعی از ماموستایان و علمای دینی مناطق کردنشین در واکنش به عدم رعایت شئونات اسلامی در مسجد مکی

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَایضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِیعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ ﴿۳۱﴾

و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد. (سوره نور آیه 31)

صدها تن از ماموستایان، ائمه جمعه و جماعت شهرستان‌های مختلف مناطق کردنشین، با صدور بیانیه‌های جداگانه در واکنش به عدم رعایت شئونات اسلامی در مسجد مکی و انتشار فیلمها و تصاویر بی حجاب زنان و دختران در خانه خدا در فضای مجازی، از مسئولان درالعلوم مکی زاهدان خواستند با اشائه منکرات در خانه خدا مقابله نمایند و اجازه ندهند بیش از این نسبت به پایبندی به حجاب اسلامی در جامعه اهل سنت انتقاد صورت گیرد.

به گزارش‌های دریافتی کانال طلاب دارالعلوم مکی زاهدان تا این لحظه علما و ماموستایان شهرهای مریوان، هورامان، پیرانشهر، اشنویه، سنندج، مهاباد، بانه و بوکان با قرائت بیانیه‌هایی، ضمن اعلام پایبندی به دستورات دین مبین اسلام، با بیان اینکه حجاب اسلامی از اصلی‌ترین قواعد دین مبین اسلام می‌باشد خواستار اقدام فوری مسئولان دارالعلوم مکی در جمع نمودن بی بند و باری در مسجد مکی گردیدند.

بیانیه‌های مذکور حضور بی ضابطه زنان و دختران در مساجد و مدارس دینی اهل سنت را تقبیح نموده و با بیان اینکه رعایت پوشش اسلامی باعث حفظ کیان خانواده و به دنبال آن جامعه می‌گردد جلوگیری از حضور زنان و دختران فاقد پوشش اسلامی در مساجد را خواستار شدند.

واکنش علمای اهل سنت خراسان جنوبی به هتک حرمت خانه خدا و حضور بی حجاب زنان در مسجد مکی

علمای اهل سنت استان خراسان جنوبی با صدور بیانیه‌ای مشترک، حضور بی حجاب زنان و دختران در مسجد مکی را نقض صریح دستورات دین اسلام دانسته و حمایت خویش را از مسئله حجاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین مبانی دینی اعلام کردند.

علمای اهل سنت خراسان جنوبی در این بیانیه پس از اشاره به آیات شریفه قرآن کریم در باب حجاب در خصوص اجتناب از بی حجابی توسط زنان و دختران مسلمان و رعایت دستورات صریح دین مبین اسلام، تصریح کردند، بی شک رعایت حجاب و پوشش اسلامی یکی از مهمترین دستورات دین اسلام و همچنین مورد تاکید همه علما و تحصیل کردگان اهل سنت است.

در بیانیه مذکور تاکید شده است: ما علمای اهل سنت خراسان جنوبی، همصدا با سایر علمای اهل سنت جهان اسلام بر حفظ حجاب اسلامی در جامعه تاکید نموده و خواستار ممانعت از ورود زنان و دختران بی حجاب به اماکن مذهبی منجمله مسجد مکی زاهدان هستیم و این عمل قبیح مدیران مسجدمکی را به شدت محکوم می‌نماییم.

بیانیه اساتید و علمای اهل سنت سراوان در انتقاد از حضور زنان و دختران فاقد پوشش اسلامی در مسجد مکی

اساتید و علمای اهل سنت سراوان با صدور بیانیه‌ای از حضور زنان و دختران فاقد پوشش اسلامی در مسجد مکی انتقاد کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِک وَ بَناتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِک أَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً»

مسجد جامع مکی و مجموعه دارالعلوم زاهدان، با کمکهای مردمی ساخته شده و متعلق به تمام اهل سنت سیستان و بلوچستان است.

در روزهای اخیر شاهد حضور گسترده میهمانان و مسافران نوروزی بعضاً با وضعیت بد حجاب در مسجد و دارالعلوم مکی زاهدان با هدف بازدید از بنا و امکانات مسجد بوده‌ایم که تداوم این وضعیت، تبعات جبران ناپذیری برای مسجد مکی و جامعه اهل سنت خواهد داشت.

برای همگان واضح و مبرهن است که مسجد، خانه خدا و محل عبادت بندگان بوده و در تمام دنیا حضور در مکانهای مذهبی (حتی کلیساهای مسیحیت) علی الخصوص مساجد آداب و قوانین خاصی دارد که عدم رعایت این آداب، فضای معنوی مساجد را خدشه دار می‌نماید.

به مسئولین امر در مجموعه دارالعلوم مکی توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل و چالش برای فضای معنوی مساجد، از این نوع حرکات و برنامه‌های هجار شکنانه که باعث برهم خوردن فضای معنوی مساجد می‌شود، خودداری کرده و برای جبران اشتباهات گذشته و بازگرداندن معنویت فضای مسجد مکی، جلوی حضور بی ضابطه و بی حجاب زنان و دختران به مسجد مکی را بگیرند و نگذارند بیش از این غیرت اهل سنت و قوم بلوچ زیر سؤال برود.

 وَمَا عَلَینَا إِلَّا الْبَلَاغ

اساتید و علمای اهل سنت سراوان

اعتراض اساتید و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت منطقه سیستان در واکنش به حضور بی حجاب زنان و دختران جوان در مسجد مکی

اساتید و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت منطقه سیستان با صدور بیانیه‌های مراتب اعتراض و نگرانی خود را در خصوص حضور بی حجاب زنان و دختران جوان در مسجد مکی زاهدان، اعلام کردند.

اساتید و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت در این بیانیه خاطر نشان کرده‌اند، ایجاد جو آلوده به فساد و بی دینی در ماه نزول قرآن در مسجد و دارالعلوم مکی زاهدان در طی روزهای اخیر و برخوردهای نامناسب برخی از انتظامات مسجد جامع مکی با دختران جوان نوعی بداخلاقی اسلامی و دور از غیرت دینی جامعه بلوچ است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است، اساتید و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت منطقه سیستان این اعمال منافی عفت و حضور بی حجاب زنان و دختران در مسجد جامع مکی را به شدت محکوم می‌کنند و خواستار از بین بردن جو بی دینی مسجد جامع مکی و دارالعلوم زاهدان هستند.

واکنش علمای شهرستان چابهار پیرامون حضور دختران و زنان بی حجاب در مسجد مکی

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِک وَ بَناتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِک أَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً»

«ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها (روسری‌های بلند) خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا کنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.» (سوره احزاب آیه 59)

علمای اهل سنت چابهار با صدور بیانیه‌ای حاضر شدن تعداد زیادی از دختران و زنان بی حجاب در بازدیدهای نوروزی از مسجد مکی را محکوم نموده و فرمودند شکستن حرمت مسجد که خانه خداست در ماه مبارک رمضان گناهی است نابخشودنی و مصداق عینی محاربه با الله تعالی می‌باشد.

در بیانیه مذکور آمده است که اگر علما در برابر بی حجابی و زیر پای نهادن دستورات اسلام سکوت نمایند جامعه اسلامی به سمت بی دینی رفته و عموم مردم نیز دستورات اسلام را زیر پای می‌گذارند.

در پایان علمای اهل سنت چابهار مسئولین دارالعلوم مکی را به اتمام این بی دینی و بی حیایی دعوت نموده و خواستند جلوی حضور زنان و دختران فاقد حجاب اسلامی را به مسجد مکی بگیرند.

علما و مردم شهرستان مهرستان حضور بی حجاب زنان و دختران در مسجد مکی را در روزهای اخیر محکوم کردند

جامعه علما و عموم مردم شهرستان مهرستان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حضور بی حجاب زنان و دختران در مسجد مکی، ضمن محکوم کردن رفتارهای ناشایست زنان و دختران بی حجاب در مسجد مکی از مسئولین دارالعلوم خواستند جلوی حضور بی ضابطه دختران و زنان در مسجد و دارالعلوم مکی را بگیرند.

در بخشی از این بیانیه آمده است مردم ما مدافع حجاب و پوشش اسلامی هستند و به وضعیت حضور بی حجاب زنان و دختران در مسجد مکی اعتراض دارند. مسئولین دارالعلوم مکی باید جلوی این دست رفتارهای ناشایست را بگیرند و اجازه ندهند بیش از این فضای سنتی شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان آلوده به بی حجابی گردد.

بیانیه علمای شهرستان قصرقند درباره حضور بی حجاب دختران در مسجد و دارالعلوم مکی زاهدان

علمای شهرستان قصرقند با صدور بیانیه‌ای به موضوع حضور بی حجاب و برهنه دختران در مسجد مکی واکنش نشان دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است، در روزهای اخیر شاهد اقدامات منافی عفت و حیا در صحن و حیاط مسجد مکی زاهدان هستیم. حضور زنان و دختران در مسجد مکی و در در ماه مبارک رمضان بر خلاف سنت و شریعت باعث نگرانی عموم مردم نمازگزار و علما گردیده است و خواسته علما از مسئولین دارالعلوم مکی جلوگیری هرچه سریعتر از حضور برهنه زنان در مسجد می‌باشد.

بیانیه اساتید و طلاب مدارس دینی ایرانشهر در پی حضور بدون حجاب اسلامی دختران و زنان در مسجد مکی زاهدان

اساتید و طلاب مدارس دینی ایرانشهر با صدور بیانیه‌ای به ضور بدون حجاب اسلامی دختران و زنان در مسجد مکی زاهدان واکنش نشان دادند.

متن بیانیه بدین شرح است:

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

«َ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ...»

با توجه به نص صریح آیه مذکوره، حجاب و پوشش اسلامی و حفظ زینت زنان جوز بر همسران، پدران و ... از توصیه‌های اکید قرآن کریم و دین مبین اسلام بوده و مخالفت با حجاب اسلامی مغایرت صریح با آیه مذکور دارد.

پس از شکسته شدن حرمت خانه و حضور بی حجاب زنان و دختران در مسجد مکی می‌طلبد که مباشران و کسانی که اجازه بی حرمتی به خانه خدا را داده‌اند تنبیه گردند تا مرهمی باشد برای کسانی که با دیدن تصاویر فساد و بی حجابی در مسجد، خون دل خوردند. اما متاسفانه پس از تذکر علما و عموم مردم در این باره نه تنها اقدامی صورت نگرفت برعکس روز به روز شاهد انواع بی اخلاقی‌ها، بی حرمتی‌ها و هتک حرمت نوامیس توسط انتظامات و برخی طلاب و حاضرین هستیم به طوری که بسیاری از علما و اساتید ترجیح داده‌اند در نمازهای مسجد مکی شرکت ننمایند تا شاهد رژه هر روز زنان و دختران بی حجاب در برابر نمازگزاران نباشند.

اساتید و طلاب مدارس دینی ایرانشهر این حرکات ناشایست را به شدت محکوم نموده و از عواقب خطرناکی که نه به صلاح قوم بلوچ که به زیان اهل سنت کل کشور خواهد بود، هشدار می‌دهند و از مسئولان دارالعلوم مکی زاهدان می‌خواهند هرچه سریعتر ورود نموده و دستور به مقابله به این نوع بی عفتی‌ها و بی حیای ها دهند و جلوی ورود افراد بی حجاب به مسجد را بگیرند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
یا خدااا
1
1