۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۳۳۰۳۶

نقد کتاب «الف‌ لام خمینی» را در «الف لام، خدمت یا خیانت» بخوانید

نقد کتاب «الف‌ لام خمینی» را در «الف لام، خدمت یا خیانت» بخوانید
کتاب «الف لام، خدمت یا خیانت» مجموعه مقالات تاریخی در نقد کتاب الف‌ لام خمینی(ره) است که به همت بنیاد تاریخ پژوهی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «الف لام، خدمت یا خیانت» به کوشش سهراب مقدمی شهیدانی است که به همت بنیاد تاریخ پژوهی دانشنامه انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

کتاب الف لام، خدمت یا خیانت» مجموعه مقالات تاریخی در نقد کتاب الف‌ لام خمینی(ره) است و الف لام خمینی عنوان کتابی است که قرار بوده به اصطلاح، شناختی جدید و جامع از شخصیت و سیره سیاسی امام خمینی(ره) به دست بدهد؛ اما با تحریفات و اغلاط تاریخی فاحش فراوان، در چهره‌ای مخدوش از امام خمینی(ره) به دست داده است.

این اثر با مقالاتی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سيد حمید روحانی، دکتر مظفر نامدار و سهراب مقدمی شهیدانی، در ۵۶۰ صفحه توسط بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی منتشر شده است.

اقدامات اغراق‌آمیز برخی چهره‌ها و نهادهای سیاسی-فرهنگی در تجلیل از این اثر تحریف‌آمیز، به اثرات مخرب این اثر بر حافظه تاریخی مردم دامن زد و این همه ضرورت نقد علمی الف لام را بر نخبگان متعهد، متعین ساخت.

آنچه می‌خوانید مجموعه‌ای از نقدهای تاریخی بر کتاب الف لام خمینی است که امیدواریم مورد توجه ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی واقع گردد و در تغییر رویکرد نویسنده، متولیان نشر و تجلیل از این اثر مخدوش، موثر افتد.

سرفصل‌ها

تحریف‌ستیزی در سیره و اندیشه امام و رهبری

فقر معرفت تاریخی و رد پای تزلزل در روایت‌گری کتاب الف لام خمینی

الف لام خدمت یا خیانت(بخش اول)

الف لام خدمت یا خیانت(بخش دوم)

الف لام خدمت یا خیانت(بخش سوم)

الف لام خدمت یا خیانت(بخش چهارم)

الف لام خدمت یا خیانت(بخش پنجم)

تطهیر پهلوی در کتاب الف لام خمینی(ره)

هدایت‌الله بهبودی؛ از تحریف‌گری تا جایزه‌بگیری!(مروری بر کارنامه بهبودی در عرصه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی)

نقد کتاب «الف‌ لام خمینی» را در کتاب «الف لام، خدمت یا خیانت» بخوانید

ارسال نظرات