۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۷۳۳۳۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حوزه متصدی اجرای سیاست های مدون اسلام است

حوزه متصدی اجرای سیاست های مدون اسلام است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه، خواستار چاره اندیشی و ارائه راهکارهای علمی از سوی این دو نهاد مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی شد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه کاشان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: مدیر حوزه علمیه کاشان برای بصیرت و تزکیه ورسیدن طلاب به قله‌های علمی برنامه ریزی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز سنگری از سنگر‌های حفظ دین از برادری به برادر دیگر واگذار می‌شود، افزود: حوزه متصدی اجرای سیاست مدون اسلام است از این رو حوزه علمیه باید جایگاه و شأن پیامبر اکرم(ص) را در جامعه پیاده کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به جایگاه حوزه علمیه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: کاشان به دلیل خدمات بزرگان، علمای دین و تربیت شیخ اعظم و نراقی‌ها، حق بزرگی به حوزه‌های علمیه کشور دارد.

وی با بیان اینکه از سرپرست حوزه علمیه کاشان انتظار می‌رود طلاب را به قله‌های علم، بصیرت و تزکیه برساند، گفت: حوزه علمیه کاشان برای ارتقا حوزه علمیه شهرستان کاشان با نهاد‌های حوزوی، ائمه جمعه و جماعات همکاری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی حوزه‌های علمیه را مسؤول دینداری مردم دانست و افزود: استفاده از طلاب جهادی در حلقه‌های معرفتی، کانون‌های فرهنگی، نهاد‌های رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج مساجد و استفاده از مشاوران حوزه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت حوزه علمیه کاشان باشد.

وی بر وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه کاشان با کمک دانشگاه‌ها راهکار‌های علمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق در جامعه ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه علمیه تبیین شود، گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران در برنامه حوزه علمیه کاشان قرار داشته باشد.

به گفته وی بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند بالا دستی در حوزه علمیه کاشان باید مورد توجه قرار داشته باشد و به بند‌های هفتگانه این بیانیه توجه شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات