۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۷۳۳۳۹۵
امام جمعه موقت اصفهان:

بی توجهی به مسائل فرهنگی، سبب بروز آسیب های اجتماعی و سیاسی می شود

بی توجهی به مسائل فرهنگی، سبب بروز آسیب های اجتماعی و سیاسی می شود
امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر پرداختن به مسئله فرهنگ، بی توجهی به مسائل فرهنگی را سبب به وجود آمدن مسائل اجتماعی و سپس سیاسی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان در نخستین هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی، در اصفهان با اشاره به ارزشمند بودن و اهمیت مقوله فرهنگ اظهار کرد: مجموعه تمدن، دین، اقتصادی، آداب و رسوم اجتماعی و آنچه این حوزه را در برمی‌گیرد فرهنگ می‌نامند، هرچند گاهی امور فرهنگی را از امور اقتصادی و سیاسی و اجتماعی جدا می‌کنند.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از برگزاری این نشست، بر لزوم پیگیری مسائل، تبادل افکار و تولید فکر و اندیشه در این جلسه تاکید کرد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بزرگان دین حکمت را به دو بخش نظری و عملی تقسیم کرده‌اند، حوزه عملی شامل سه بخش اخلاق، سیاست تدبیر منزل و سیاست مدن است که آخرین بخش به شهرداری و شهرسازی مربوط است.

وی با ابراز تاسف، جدایی مباحث سیاست مدن و تدبیر منزل از مباحث حوزه را سبب مشکلات به وجود آمده کنونی کشور دانست.

حجت الاسلام محمودی،در بخش دیگر سخنانش، با اشاره به تاثیرگذاری مسئله فرهنگ بر سیاست، بیان کرد: اگر به چالش‌های فرهنگی به موقع توجه نکنیم، این چالش‌ها تبدیل به پدیده اجتماعی می‌شود و اگر متصدیان برای آن چاره اندیشی نکنند به مسأله سیاسی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد چالش در این حوزه تصریح کرد: دشمن در پشت صحنه فعالیت و مسأله فرهنگی در این فرایند را به مسأله اجتماعی تبدیل می‌کند و در نهایت مسأله اجتماعی به موضوع سیاسی تبدیل می‌شود، اگر سیاستمداران ما موضوع سیاسی به خوبی حل نکنند، به موضوع امنیتی تبدیل می‌شود، موضوعی که از مسائل فرهنگی سرچشمه می‌گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان، با اشاره به ظرفیت بالای نظام دینی و جامعه در مسائل فرهنگی، ابراز کرد: ظرفیت مسائل فرهنگی در جامعه و نظام دینی بالاست، در شهر اصفهان نیز زمینه فعالیت وجود دارد و بعد از گذشت چهل و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید اصفهان را به عنوان شهر نمونه به دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: در ایران اسلامی  همه ی شهرها ویژگی و ظرفیت خوبی دارند اما بعضی شهرها ظرفیت‌های بالقوه دارند و زمینه برای فعالیت هایشان بیشتر است.

حجت الاسلام محمودی تأکید کرد: در دنیای امروز مسائل فرهنگی بدون وحدت رویه و هماهنگی مسئولان شکل نمی گیرد و در این زمینه اگر جزیره‌ای عمل کنیم پاسخ نمی‌گیریم.

ارسال نظرات