۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۳۳۵۱۱
با اقامه نماز توسط آیت الله جوادی آملی؛

پیکر آیت الله سلیمانی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله سلیمانی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد
پیکر آیت الله سلیمانی در شهر مقدس قم تشییع و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله جوادی آملی در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیکر آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله جوادی آملی در جوار بارگاه کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور باشکوه علما، طلاب و فضلای حوزه، مردم و دوستداران شهید آیت الله سلیمانی اعم از شیعه و سنی برگزار شد و مردم با حضور گسترده و باشکوه خود در بدرقه این عالم وارسته، با تقوا و با اخلاص، جلوه های دیگری از عشق و علاقه به روحانیت را تجلی بخشیدند.

پیکر آیت الله سلیمانی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد

در این مراسم اعضای فقهای شورای نگهبان، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای بیت و دفتر رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع تقلید، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مدیران ارشد حوزه های علمیه، اساتید و فضلای حوزه، مدیران استان و طلاب و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت آیت الله سلیمانی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

شخصیت های حوزوی در حاشیه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله شهید عباسعلی سلیمانی در گفت وگوهای جداگانه با خبرگزاری رسا به تجلیل از شخصیت انقلابی و مردمی پرداختند و ضمن ستایش تلاش ها و مجاهدت های آن عالم متواضع و وارسته، این اعمال و اقدامات را باقیات الصالحاتی برای ایشان ارزیابی کردند.

آیت الله سلیمانی ششم اردیبهشت ماه 1402 که برای انجام امورات شخصی خود به یکی از شعب بانکی در بابلسر مراجعه کرده بود، به صورت ناجوانمرانه و با ضربات گلوله به شهادت رسید.

شرحی کوتاه بر زندگی نامه آیت الله سلیمانی

آیت الله سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلای سوادکوه زاده شد و در سال های فعالیت خود به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه در استان سیستان و بلوچستان شهرستان زاهدان و همچنین کاشان مشغول به فعالیت بود.

آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری بود و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به عنوان امام جمعه کاشان مشغول به فعالیت بود.

پیکر آیت الله سلیمانی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد

نماینده ادوار چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مسؤول امور اهل سنت استان‏ سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان، امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران از ۱۳۵۹تا ۱۳۸۰، نماینده ولی ‏فقیه در دانشگاه ‏هاى ملى استان‏ هاى مازندران و گلستان، عضو هیئت امنای دانشگاه زاهدان و علوم دریایی چابهار و امامت جمعه‏ بابلسر از مهم ترین مسؤولیت های سیاسی، اجتماعی و علمی آیت الله سلیمانی است.

ارسال نظرات