۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۷۳۳۵۹۴
مدیر مدرسه علمیه معصومیه تأکید کرد؛

ضرورت تدوین فقه حکمرانی فناوری اطلاعات

ضرورت تدوین فقه حکمرانی فناوری اطلاعات
حجت الاسلام قنواتی با اشاره به اهمیت بالای هوش مصنوعی در دوران امروز، کادرسازی در زمینه فناوری های نوین را از ضرورت های امروز حوزه علمیه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی قنواتی مدیر مدرسه علمیه معصومیه عصر جمعه هشتم اردیبهشت در نخستین گردهمایی «جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه علمیه» که در موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، گفت: تصور زندگی بدون فناوری اطلاعات مثل تصور زندگی بدون برق است که نشدنی و جزئی از نیاز دنیای امروز شده است.

وی با تشریح راهبردی بودن فناوری های جدید اظهار داشت: همه وجوه اهمیت فناوری های هوشمند بر لزوم کادرسازی در بهره گیری و شناخت این فناوری ها تأکید می کند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه توجه اساسی به مسأله کادرسازی بومی و تربیت افراد در بدنه حوزه های علمیه مرتبط با فناوری های هوشمند را ضروری دانست و گفت: با توجه به پیوند وثیقی که طلاب به لحاظ معرفتی و زوایای مختلف به دین دارند ضروری است در مسائل فناوری جدید با قدرت ورود کنند.

وی ادامه داد: نگاه ترکیبی می تواند ما را در فعلایت های تبلیغی و بین المللی قرار دهد که تأثیر شگرفی در تحقق کارویژه ها دارد.

حجت الاسلام قنواتی با شمارش فواید حضور طلاب در عرصه های فناوری های نو این مهم را هم برای طلاب هم فضای فناوری های هوشمند و نو مفید دانست.

وی با تصریح بر اینکه یکی از مرزهای فناوری های نوین هوش مصنوعی و کاربردهای آن است، تأکید کرد: کادرسازی در هوش مصنوعی ضرورت و فوریت دارد؛ ورود به این عرصه می تواند فرصت های تکرار نشدنی برای حوزه های علمیه رقم بزند زیرا فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی پیوند قوی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: شهید بهشتی در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مطهری ورود دانشجویان متخصص از دانشگاه به حوزه را دغدغه سالهای آخر شهید مطهری معرفی کرد؛ این امر امروز نیز اهمیت دارد زیرا فعالیت های بزرگی توسط این افراد انجام می شود.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت یک هوش مصنوعی بر روی داده های تولیدی پیامرسان ها و ارائه آن به حوزه های علمیه جهت انجام فعالیت های فرهنگی، خاطرنشان کرد: ایجاد یک شبکه داخلی و یکپارچه در پیشبرد اهداف به حوزه می تواند کمک کند و لازم است که مراکز رشدی در قالب تبلیغ آنلاین به طلاب خدمات دهند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به ضرورت تدوین فقه حکمرانی فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دنیا در حوزه فناوری نگاه عمیقی را دارد و برای من جالب بود که درآمد یکی از ایالت های هندوستان از فناوری اطلاعات سه برابر درآمد نفت جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات