۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۳۴۲۱۸

کتاب"کارآمدی نظام" منتشر شد

کتاب
کتاب"کارآمدی نظام" به بررسی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد دینی، فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر آسیب ها و راهکارها می پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب کارآمدی نظام  نوشته محمدتقی دشتی، سید مرتضی میرتبار و  یاور عیوضی به بررسی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد دینی، فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر آسیب ها و راهکارها پرداخته است.

کتاب «کارآمدی نظام» می کوشد، کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران را در بخش های فرهنگی و اجتماعی تحلیل کند و از این رهگذر آسیب ها و نابسامانی ها را بیابد و در گام پسین، از راهکارهای پژوهشی و نخبگی، راهبردهای کوتاه مدت و بلند مدت برای بهبود کارایی و اثربخشی نظام در عرصه های فرهنگی و اجتماعی پیش نهد.

شاخص‌های حکمرانی در ایران در بسیاری از ابعاد، نشان از اثربخشی و کارآمدی دارد و چالش اصلی، افزایش«احساس ناکارآمدی» است؛ نه ناکارآمدی!

مرکز پژوهشی مبنا دو راهبرد کوتاه‌مدت و بلندمدت برای حل این چالش، پیشنهاد می‌کند؛ راهبرد کوتاه‌مدت، شفافیت و نظارت هوشمندانه و راهبرد بلندمدت، تخصص‌گرایی مبتنی بر پژوهش عینی و دقیق در مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

کتاب

ارسال نظرات