۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۳۵۵۰۵
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه:

برای تحقق انتخابات پرشور نیاز به تبیین واقعیت ها داریم

برای تحقق انتخابات پرشور نیاز به تبیین واقعیت ها داریم
حجت الاسلام مفید گفت: امروز مسئله جهاد تبیین برای حضور پرشور مردم در انتخابات بسیار مهم است و ما در این حوزه ضعیف هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مفید در جلسه طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم طلاب و فضلا، مسئله تبلیغ و هجرت به منطقه خود است تا مردم بتوانند از ظرفیت آنان استفاده نمایند و بتوان از معضلات فرهنگی و دینی کم کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال دو انتخاب مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، ابراز داشت: این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به بهترین نحو برگزار شود و شورای نگهبان نیز به بررسی صلاحیت افراد خواهد پرداخت و سلامت انتخابات را در نظر خواهد داشت.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی افراد برای کاندیداتوری در انتخابات شرکت می کنند که بعد از دعوت از آنان و درخواست ارائه برنامه، هیچ برنامه ای ندارند؛ پس می طلبد با نگاهی دقیق تر و بازتر به مسئله انتخابات نگاه کرد و افرادی صالح و بابرنامه انتخاب نماییم. 

حجت الاسلام مفید افزود: همچنین از دیگر نکاتی که در بحث انتخابات با آن مواجه هستیم، عدم اطلاع دقیق مردم از نهادهایی است که در أمر انتخابات دخیل هستند و تمام گلایه ها را متوجه شورای نگهبان می کنند؛ در حالی که وزارت کشور، دستگاه قضایی، دستگاه انتظامی، دستگاه امنیتی و اطلاعاتی و ... در أمر انتخابات دخیل بوده و وظایفی را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: راهبرد رهبر معظم انقلاب در انتخابات، «سلامت»، «مشارکت»، «امنیت» و «رقابت» است و ما برای مشارکت مردم در انتخابات، در راستای این چهار راهبرد فعالیت داشته و برنامه ریزی خواهیم کرد تا انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه به نقش جریانات سیاسی اشاره کرد و گفت: جریانات سیاسی، نقش پررنگی در مشارکت انتخابات دارند و می توانند مردم را تشویق به حضور در پای صندوق رأی نمایند.

حجت الاسلام مفید اظهار داشت: همچنین دولت و مجلس شورای اسلامی نیز حتما در پررنگ کردن انتخابات و امیدسازی در مردم نقش بسزایی دارند. 

وی مسئله تبیین را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: امروز مسئله جهاد تبیین برای حضور پرشور مردم در انتخابات بسیار مهم است و ما در این حوزه ضعیف هستیم؛ چراکه خدمات بسیاری از سوی مجلس و دولت فعلی صورت گرفته است؛ اما متأسفانه تبیین درستی انجام نشده تا مردم متوجه این خدمات باشند و بدانند که انتخاب درست آنان در کاهش مشکلات اثرگذار خواهد بود.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: قریب به 50 میلیون نفر از جمعیت کشور، متولدین بعد از انقلاب هستند و قریب به 10 میلیون نفر از آنان، اشخاصی هستند که از اواسط دهه 40 متولد شدند و در دوران انقلاب اسلامی، در سنین کودکی بوده و چیزی از طاغوت به یاد نمی آورند.

حجت الاسلام مفید افزود: دشمن جمهوری اسلامی ایران، این اطلاعات را تحلیل کرده و به سیاه نمایی می پردازد و مخاطب ما را دچار اشتباه می کند و به این دلیل است که جوانان ما دچار شبهات شده اند و برخی به این مسئله باور دارند که ایران بعد از انقلاب افول داشته است؛ در حالی که باور بسیار غلطی است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران علیرغم تمام مشکلات و کاستی ها، خدمات بی بدیلی را به مردم نموده و دستاوردهای بسیاری در کشور داشته ایم؛ اما دشمن با سیاه نمایی خود، شبهاتی را برای نوجوانان و جوانان ما ایجاد نموده است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام عبدی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان کرمانشاه نیز خیرمقدم گفت.

ارسال نظرات