۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۳۶۳۵۲
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی:

روحانیت همواره در مقابله با توطئه های دشمنان پیش گام بوده است

روحانیت همواره در مقابله با توطئه های دشمنان پیش گام بوده است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تهیه نظام مسائل جامعه روحانیت هر شهر تأکید کرد و گفت: روحانیت همواره در مقابله با توطئه های دشمنان پیش گام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع اعضای هیات رئیسه جامعه روحانیت شهرستان ساری با اشاره به نقش مهم روحانیت در جامعه گفت: اقدامات این تشکل مهم باید هدفمند، منظم، مستند، قابل گزارش و ارائه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به دو رسالت تشکل جامعه روحانیت، اعلام کرد: علی رغم نقاط مثبت فراوان، روحیه جهادی و زمینه‌های رشد، سلسله آشفتگی‌ها و ضعف‌هایی نیز در بین این جامعه وجود دارد که اگر جبران نشود حرکت را کند می‌کند.

امام جمعه ساری همچنین با تأکید بر این که نظام مسائل جامعه روحانیت هر شهر باید نوشته شود، تصریح کرد: به طور نمونه مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد و بخش اجتماعی، علمی و فرهنگی موجود باید مشخص شود تا ضمن ارائه راهکار و حرکت رو به رشد، مشکلات نیز مرتفع شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ما در حوزه طلاب و روحانیت یک شهرستان ضعف‌ها و نقص‌های فرهنگی بسیار زیادی داریم که باید در جهت رفع این ضعف ها گام برداریم، تصریح کرد: روحانیت به دلیل جایگاه و رسالت مهمی که در جامعه بر عهده دارد باید دارای بنیه قوی علمی باشد.

امام جمعه ساری، خواستار برگزاری ماهیانه جلسات جامعه روحانیت شد‌ و با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت جامعه روحانیت گفت: تشکیل جلسات موجب جلب اعتماد و همراهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط امروز جامعه بویژه وضعیت امروز فضای مجازی بر ضرورت اقدامات هدفمند فرهنگی و تبلیغی از سوی طلاب و روحانیان در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان همواره در مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان پیش گام بوده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های وسیع دشمن علیه دین و ارزش های انقلاب، رسالت طلاب و روحانیان در این برهه حساس بسیار مهم و حیاتی است.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات خانگی تفسیر قرآن در ساری بر ضرورت تقویت این گونه جلسات تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت طلاب و روحانیان در گسترش این گونه جلسات و نشست ها در شهرها بهره گرفته شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات