۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۳۶۷۸۰
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

توهین به علما و ایجاد بدل برای روحانیت اصیل؛ ترفند دشمن برای ضربه به انقلاب

توهین به علما و ایجاد بدل برای روحانیت اصیل؛ ترفند دشمن برای ضربه به انقلاب
استاد حوزه با بیان اینکه توهین به علما ادامه تکمیل پازل دشمن در تضعیف نظام است، اینگونه مواضع انحرافی را مخالفت کردن با نظام و خوش رقصی برای دشمنان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از موضعگیری های انحرافی برخی افراد و توهین به علما، اظهار داشت: کسانی که دنباله رو شیطان و خطوات آن هستند، پیروان اسلام راستین و حقیقی را برنتابیده و درصدد مبارزه با این مکتب بر می آیند.

وی افزود: انگیزه ها و اخلاص امام راحل بر همه علمای عصر خود واضح بود و چون با گذشت زمان‌، تقابل و مبارزه‌ای که تمامی جهان برای مانع تراشی برای نظام اسلامی برآمده از همّت امام راحل انجام دادند، ناکام ماند به دنبال این هستند که این انقلاب را از سر راه خود بردارند تا به مطامع و منافع دنیایی خود دست پیدا کنند.

دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه ابراز کرد: برای اینکه دشمنان انقلاب اسلامی بتوانند به هدف خود که براندازی نظام اسلامی حاکم بر ایران است، برسند درپی قطع نفوذ علما و روحانیت هستند؛ مخصوصاً علمایی که دیدگاهی همسو با اندیشه ها و مبانی امامین انقلاب دارند؛ چرا که اینگونه نگرش ها است که دشمنان با آن مشکل دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی افزود: دشمنان نظام اسلامی با تربیت روحانیون همسو و آیت الله سازی، درصدد جایگزینی و بدل برای روحانیت اصیل هستند تا بتوانند این مدل روحانیت را که مورد پسند خودشان است به مسند کار برسانند تا از این طریق به استثمار مستضعفین راه پیدا کرده، استقلال کشور را از بین برده و آن را منعزل و منزوی کنند؛ چنانکه امام راحل نسبت به تلاش دشمنان برای منعزل کردن روحانیت در جامعه و ضرورت دور کردن آنان از سیاست هشدار داده اند.

جلب مشروعیت از محبوبیت امام خمینی

دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه با بیان این که دیدگاه های سکولاریستی که توسط برخی از افراد مطرح می‌شود یا از روی جهالت و غفلت بوده و یا به صورت عالمانه صورت می پذیرد اظهار داشت: برخی عالمانه همان راهی که دشمنان درصدد رسیدن به آن هستند را دنبال کرده و برای اینکه در بین مردم جلب مشروعیت کنند از محبوبیت امام راحل استفاده می کنند و خود را منتسب به امام خمینی(ره) می دانند تا مردم را از نظام اسلامی منحرف و جدا کرده و نظام اسلامی ایران را در اذهان، غیر اسلامی جلوه دهند.

وی در ادامه افزود: این که برخی از اساتید و فضلا به انحراف کشیده می شوند، نشأت گرفته از عدم توجه آنان به ذات اسلام و مبانی اندیشه های امام خمینی(ره) است و یا اینکه به مبانی امام راحل نیز علم دارند؛ اما درصدد استفاده ابزاری انحرافی هستند و یا این که این گونه عملکردها نشأت گرفته از فشارهای صاحبان مراکز قدرت و ثروت لندنی و آمریکایی است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با اشاره به موضع گیری و سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره حمایت برخی از افراد از بهائیت اظهار داشت: این مرجع تقلید بیان کرد که ظاهراً این افرادی که از بهائیت حمایت می کنند، گروه بهائیت و ریشه آن را نمی شناسند و نمی دانند که مهد پرورش بهائیت هیچ دینی نبوده و مولد آن انگلیس است که با حمایت های انگلیس و پول های آمریکایی خط فکری استکبار، انگلیس و آمریکا را دنبال می کند و جای بسیار تعجب است که برخی از افراد از بهائیت حمایت کرده و اسلام را به انزوا دعوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این افراد درصدد هستند تا از اقتدار حاکمیت اسلامی دست برداشته و از رعایت و اجرای برخی از احکام الهی همچون حجاب و پوشش اسلامی در جامعه صرف نظر شود؛ درحالی که حجاب از واجبات شرعی و قانونی می باشد و نمی توان دعوت کرد که مراجع تقلید به خاطر این که شاید مقلدان خود را از دست بدهند، بر حفظ حجاب پافشاری نکنند؛ چراکه این گونه دلایل، دلایل واهی و غلطی هستند که برخلاف قرآن کریم و آموزه های اسلامی می باشند.

ادعای عدم دخالت روحانیت در سیاست، انحرافی بزرگ است

دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه بیان داشت: این افراد معتقدند که نباید روحانیت در مسائل سیاسی وارد شوند و حوزه های علمیه تنها فعالیت‌های عبادی و اخلاقی خود را دنبال کنند؛ درحالی که این گونه اعتقاد، یک انحراف بزرگی است تا روحانیت را به انحراف کشد و حال آنکه کار پیامبر اسلام(ص) کار سیاسی بود و واقعه عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام در کربلا نیز یک فعل سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه باید طلاب و حوزه‌های علمیه در برابر این گونه انحراف ها هوشیار و بیدار باشند، خاطرنشان کرد: باید اینگونه انحرافات مورد توجه فضلا و فرزندان انقلابی امام خمینی(ره) باشد و باید بدانند که چنین تفکرات خطرناکی در بین برخی از افراد حوزه های علمیه است که با مشروعیت بخشی به خود، درصدد انحراف مسیر مبارک انقلاب اسلامی -که احیاگر اسلام بوده و دنیا به دنبال این مدل از اسلام هستند- می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان این که وجود برخی موضع گیری های انحرافی برخی از افراد در حوزه های علمیه گاهی برای مردم و فضلای انقلابی حوزه های علمیه خالی از لطف نبوده و دارای فواید می باشد بیان داشت: به نظر من این گونه موضگیری‌ها سبب برکت است؛ زیرا موضع گیری های انحرافی و غلط این افراد موجب می شود تا مردم و فضلای حوزه های علمیه از افکار غیر مستدل و تخیلی آنان مطلع شده و هوشیار شوند.

وی افزود: بر فرض محال اگر دشمنان بتوانند با کمک برخی از افراد سکولاری در حوزه، آنتی تز حوزه را ایجاد کرده و سکولاریسم را در بین مردم اشاعه دهند، فایده این نوع تفکر جز ذلت و انفعال ایران و جز استثمار و بردگی ایران اسلامی نخواهد بود و این را خیلی از افراد جامعه ما می دانند و در دام این افراد گرفتار نخواهند شد.

خوش رقصی مخالفان نظام برای دشمنان

دبیر تشکل اساتید حوزه علمیه خاطرنشان کرد: موضعگیری اینگونه افراد- چه بدانند و چه نداند- به نفع دشمنان انقلاب اسلامی بوده و برای اجانب و دشمنان اسلام و قرآن خوش رقصی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در پایان بیان داشت: اگر برخی از زنان جامعه با بدحجابی خود به اسلام ناب، قرآن و شریعت پشت می کنند، این قماش نیز در حوزه ها، دانشگاه ها و جاهای دیگر مشغول شُل اعتقادی و بی اعتقادی فرزندان نظام هستند و این دو سنگرهای موازی هم هستند که توپخانه این دو سنگر به سمت دین و شریعت است که به لظف الهی و با بیداری علما، طلاب انقلابی و حوزه های علمیه، طراحی ترکیبی و پیچیده دشمنان ناکام خواهد ماند.

سعید چراغی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شهروند انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
مطلب خوب و مفیدی بود
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
ممنوعیت توهین به علما شامل کدام دسته از علما میشه ؟
0
0