۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۳۷۳۸۰

دیدار نماینده رهبری در عراق با رئیس دانشگاه رضوی

دیدار نماینده رهبری در عراق با رئیس دانشگاه رضوی
خراسان رضوی - آیت الله حسینی ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رییس و معاونان این نهاد علمی فرهنگی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله سید مجتبی حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده رهبر انقلاب در کشور عراق ضمن حضور در دانشگاه رضوی با حجت الاسلام جهانگیری، رییس این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار رییس دانشگاه رضوی گزارشی از  فعالیت های دانشگاه، رشته ها و دانشجوهای خارجی ارائه و پس از آن به لزوم آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی اشاره کرد.

در همین رابطه آیت الله حسینی بیان داشت: زبان فارسی در نجف زبان علمی حوزه بود و بسیاری از علمای و فقهای بزرگ به زبان فارسی ارائه بحث داشتند.

در ادامه حجت الاسلام امامی به ارائه گزارشی جزئی تر از دانشجویان خارجی پرداخت و از کشورهای، چین، اوگاندا، افغانستان و پاکستان و سوریه و غیره نام برد.

وی در ادامه به جایگاه علمی دانشگاه و ارزش و اعتبار مدرک حوزوی و دانشگاهی آن اشاره کرد و گفت: امضای دانشنامه و تایید علمی در دانشگاه های منطقه به عهده دانشگاه فردوسی است، اما دانشگاه علوم اسلامی رضوی جداگانه این مجوز را دارد و همچنین دارای هیئت جذب اختصاصی است در حالی که دانشگاه های منطقه به غیر از فردوسی هیئت جذب مشترک دارند.

پس از معاون آموزش دانشگاه، حجت الاسلام احمدی سینایی، سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی از برنامه ریزی ها برای اربعین و موکب اختصاصی به نام دانشگاه رضوی خبر داد و پیرامون این موضوع سخن گفت./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات