۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۳۷۵۵۷
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

«غدیر خم» در امتداد نبوت و تکمیل دین اسلام است

«غدیر خم» در امتداد نبوت و تکمیل دین اسلام است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: عید غدیر خم و این واقعه تاریخی در امتداد نبوت و تکمیل دین مبین اسلام می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی صبح امروز در نشستی که با محوریت غدیر خم برگزار شد، در سخنرانی ضمن تبریک دهه ولات و امامت اظهار داشت: غدیرخم یکی از اعیاد بزرگ مسلمین است که نقش آن در تکمیل و استمرار اسلام غیرقابل کتمان است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: نباید غدیر را به یک حادثه و واقعه منحصر کرد، بلکه غدیر یک رویداد بزرگ تاریخی در اسلام می‌باشد که این روز را پیامبر اسلام(ص) با بالا بردن دست حضرت علی علیه السلام تایید کرده است.

این عالم برجسته کرمانشاهی در ادامه سخنان خود، افزود: امروز باید نسل جوان با واقعه غدیر به خوبی آشنا شود بنابراین یاد گرفتن تاریخ اسلام برای نسل جوان یک امر حیاتی است و می‌تواند آنان را در مقابل شبه افگنی و تحریف این تاریخ توسط دشمنان نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گفت: عید غدیر را می‌توان عید هدایت و ارشاد نیز دانست بنابراین جوانان باید در حد توان خود از اعتقاد به ولایت سخن به میان بیاورند.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار کرد: خداوند نعمت خود را با ائمه اطهار (ع) و اهل بیت علیهم السلام بر ما تمام کرد و ولایت خود زمینه‌ای برای وحدت مسلمین گردید.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: باید گفت که عید غدیر خم و این واقعه تاریخی در امتداد نبوت و تکمیل دین مبین اسلام می باشد./1400/

ارسال نظرات