۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۳۷۹۸۶

الگوی رهبر انقلاب در مواجهه با نفاق بدیع و ستودنی است + فیلم

الگوی رهبر انقلاب در مواجهه با نفاق بدیع و ستودنی است + فیلم
پژوهشگر مؤسسه تمدن توحیدی با تبیین اندیشه های رهبر انقلاب در خصوص مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامی، نوع مواجهه با جریان نفاق را ستودنی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حمیدرضا شب بویی پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی در نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید» که از برنامه های نخستین همایش بین المللی دشمن شناسی در خبرگزاری رسا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلاب برگزار شد، در تبیین اندیشه تمدنی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب بیان می کنند در یک جنگ تمدنی هستیم معنایی دارد.

این پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: یک تمدن از یک لایه سخت برخوردار است که می تواند همه شئونات زیستی را تغییر دهد و از لایه فرهنگ نیز برخوردار است که هر دو لایه از ایدئولوژی نشأت می گیرد.

وی با قرائت جملات «آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.» از رهبر معظام انقلاب ادامه داد: رهبر انقلاب معتقد هستند که انقلاب اسلامی یک فکر جدید به دنیا ارائه داد و تز اصلی انقلاب این بود که در میانه یک تمدن مدرن تعامل دین و دنیا را در کنار هم نشان داد؛ اینطور نیست که فقط رهبری نظام این حرف را بزند بلکه یکی از اندیشمندان غرب بیان می کند که انقلاب اسلامی از بی نظیر ترین انقلاب های تاریخ است که معادلات ایران را عوض کرد.

این پژوهشگر حوزوی، انقلاب اسلامی را از منظر رهبر معظم انقلاب در امتداد حرکت انبیاء عنوان کرد و افزود: حرکت نبی مکرم اسلام در شکل گیری مدینه به عنوان یک تمدن قابل بررسی است؛ رهبری معظم معتقد هستند که مدینه النبی یک الگوی تمدنی است که در آن مسلمانان با 5 لایه دشمنی روبرو می شوند که نوع مواجهه ما با دشمنان نیز باید چنین باشد؛ یکی از آن ها قبائل وحشی اطراف مدینه بودند که به هیچ وجه مماشات نمی کردند و به راحتی شکست خورند.

وی با بیان اینکه نبی اکرم در الگوی مبارزه خارجی جبهه کفر را در مکه می بیند و به فکر شکست هیمنه می افتد، بیان داشت: سه لایه درگیری در داخل تمدن پیامبر نیز دیده می شود اما لازم است گفته شود که نبی اکرم بر اساس خواست مردم و به صورت دموکراتیک حکومت کرد؛ حضرت آقا بیان می کند که یهودی های ساکن مدینه به دلیل در دست داشتن اقتصاد شهر از دانش و سواد برخوردار بوده که عرب مسلمان را تحت تحقیر قرار می دادند.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه سه خطبه نماز جمعه توسط رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت و خرداد سال 60 به مبحث منافقین پرداخته شده، عنوان کرد: جریان نفاق با پیچیدگی ها خود توانست دستاوردهای تمدن نبوی را تعلیق کند؛ جریان نفاق قابل شناسایی نیست از این رو دنبال یک شخص نباید بگردیم بلکه نفاق یک فکر در جامعه ایجاد می کند. وقتی جریان حق سر کار می آید منافق برای منفعت خود باید موضع نفاق بگیرد.

وی ادامه داد: پیامبر به پیشرفت جامعه مسلمان می پردازد که این جامعه با برخورداری از سواد بتواند به مقابله با یهودیان که روشنفکران وقت بودند بپردازد؛ درصدی از منافقین مدینه سازمان یافته نبودند اما برخی از آن ها جریان داشتند و نگاه رهبری به قضیه نفاق نیز جالب است. اگر منافع منافق به خطر بیافتد طغیان می کند و اجازه حرکت تمدنی را به جریان حق نمی دهند.

شب بویی جاری کردن فکر در جامعه را از ویژگی های جریان نفاق دانست و تصریح کرد: کسی که به اندیشه انقلابی خود معتقد نباشد لایه لایه به سمت نفاق کشیده می شود؛ رهبر و جامعه ایمانی باید با کیاست نسبت به منافق برخورد کند و آن را نسبت به حرکت و پیشبرد خود حساس نکند؛ یکی از راهبردهای مبارزه با جریان نفاق شناخت ایدئولوژی او است به گونه ای عمل شود که مردم از این جریان های نفاق عبور داده شوند و درگیری سختی پیش نیامده است.

این پژوهشگر حوزوی اعتقاد رهبر انقلاب را در خصوص نوع درگیری رهبر انقلاب در خصوص مبارزه با جریان یهود و صهیونیست آن را تز جدیدی دانست و اظهار داشت: اعتقاد به عدم مواجهه سخت با جریان نفاق و عبور مردم و خنثی کردن جریان بسیار مهم است. طرح تمدنی رهبر انقلاب را که مطالعه کنیم نقطه درگیری را نیز خواهیم یافت. راهبرد مبارزه با نفاق آزاداندیشی است.

وی در پایان به راه اندازی جبهه مقاومت جهت مقابله با دشمن اشاره کرد و بیان داشت: در دوران امروز دوگانه ای مثل اصولگرا و اصلاح طلب دیگر برای مردم اهمیت ندارد زیرا از آن عبور کرده اند. اگر جریان اسلامی به سمت اندیشه حقیقت گرا برود می توان نفاق را شکست داد و راه دیگری در مبارزه وجود ندارد.

شب بویی دشمن پنجمینی را در درون جامعه ایمان معرفی کرد و اظهار داشت: وقتی نبی اکرم جهاد اکبر را مطرح می کند مخاطب خود را کسانی قرار می دهد که از جهاد اصغر برگشتند و این نشان می دهد که جهاد اکبر برای کسی که به جنگ و جهاد نپرداخته نیست.

وی با اشاره به تز رهبر انقلاب در شکست هیمنه استکبار اظهار داشت: از جنگ 8ساله تعداد فراوانی از دولت ها با ما درگیر شدند و انقلاب اسلامی توانست با پیروزی جهان اسلام را از تحقیر در بیاورد. در الگوی مبارزه داخلی جریان نفاق پیچیده ترین دشمن است که می توان جریان غرب زدگی را همین جا معنا کرد. این دقت ها وجود ندارد زیرا جامعه انقلابی به دلیل اینکه پایگاه فکری خود را مکتب امام قرار نمی دهد به طور خزنده در زمین دشمن بازی می کند.

تعداد بازدید : 10

ارسال نظرات