۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۹
کد خبر: ۷۳۸۰۲۵
مدیر مسئول موسسه استراتژیک اندیشه آتی مطرح کرد؛

ایجاد دو جنگ تمام عیار اقتصادی و شناختی دور راهکار اصلی دشمن + فیلم

ایجاد دو جنگ تمام عیار اقتصادی و شناختی دور راهکار اصلی دشمن + فیلم
مدیر مسئول موسسه اندیشه آتی دو راهکار اصلی دشمن برای تقابل با انقلاب اسلامی را ایجاد جنگ تمام عیار اقتصادی و شناختی عنوان کرد و بر لزوم انسجام جبهه انقلاب تآکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد رضا مهدیار مدیر مسئول «موسسه استراتژیک اندیشه آتی» عصر امروز در نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید» که از برنامه های نخستین همایش بین المللی دشمن شناسی در خبرگزاری رسا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلابی برگزار شد، بر لزوم  شناخت برنامه دشمن  به عنوان مقدمه  ای برای ایجاد اتحاد و ید واحده برای مقابله با دشمن تأکید کرد.

مدیر مسئول موسسه اندیشه آتی در تبیین برنامه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی گفت: بعد از فتنه 88 دشمن به این نتیجه رسید که امکان براندازی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه وجود ندارد، در نتیجه همه اندیشکده های خارجی نظیر ای پک، چلسی، هرتزلیا جمع شدند و به همفکری پرداختند که حال که امکان تغییر حکومت نیست چه راهبردی را باید در پیش بگیریم؛ نهایتا به این جمع بندی رسیدند که از براندازی به تغییر رفتار روی آوردند؛ یعنی گفتند باید کاری کنیم که ایران تا جایی که امکان دارد منافع ما را به خطر نیندازد.

وی در ادامه به تاکتیک های در پیش گرفته دشمن برای تغییر گفتمان اشاره کرد و بیان داشت:  دشمن برای اجرای این راهبرد تغییر رفتار به سه تاکتیک یا راهکار تغییر گفتمان، تقویت خرده گفتمان ها سکولار و لیبرال و تحریف گفتمان اصلی روی آورد که باور داشتند که به وسیله این راهکار ها رفتار یک کشور در برابر غرب تغییر پیدا می کند.

مهدیار از یکی دیگر از راهبرد های نظام سلطه برای تقابل با انقلاب اسلامی پرده برداشت و اظهار داشت: از نظر دشمن بهترین‌ کار برای تغییر گفتمان در پیش گرفتن فشار از درون و راه انداختن جنبش گرسنگان در مقابل حکومت است که حکومت با این کار مجبور به تغییر گفتمان خواهد شد.

وی همچنین در ادامه به یکی از راهکارها اساسی راهبرد جنبش گرسنگان اشاره کرد و گفت:  اولین راهکار ایجاد جنگ تمام عیار اقتصادی توسط وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران بود؛ نظیر بلوکه کردن اموال ایران که فشار ها بر ایران را حدود ۱۰برابر بیشترکرد.

وی در ادامه بیان داشت: قبل از اجرای این جنگ اقتصادی تحریم های علیه کشورمان حدود 700 عدد بود اما بعد از شروع این جنگ تحریم ها به حدود 4000 عدد رسید.

مدیر مسئول موسسه اندیشه آتی دیگر راهکار اجرای جنبش گرسنگان در ایران را راه اندازی جنگ شناختی عنوان کرد و پیرامون چگونگی به نتیجه رسیدن این کارزار توضیح داد: سیاست کوتاه مدت دشمن، استفاده از سازمان منافقین و اجرای تاکتیک یاکوزا یا هزار زخم و ایجاد حوادث ناگوار در سراسر شهر های ایران، سیاست میان مدت القاء دو انگاره کلیدی «حکومت نمی تواند و نمی خواهد» و بلند مدت مبارزه با پنج انگاره کلیدی که باعث تمایز حکومت ایران از دیگر حکومت ها می شود و دو راهکار دیگر اجرایی جنبش گرسنگان در ایران است.

مهدیار حوزه و روحانیت، خرد نخبگانی،  اصلاحات، اتحاد ملی، حضور منطقه ای را 5 انگاره کلیدی بر شمرد و خاطر نشان کرد: تمایز حکومت ایران از دیگر حکومت ها از دیگر حکومت ها جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به عنوان ابر قدرت معرفی می کند و دشمن به دنبال تحریف و تضعیف آنها است.

وی یکی از موضوعات مهمی را که حوزویان باید برای ایجاد اتحاد به آن توجه کنند را از زبان «جان فوران» سناتور آمریکایی و نویسنده کتاب «مقاومت شکننده» توضیح داد و گفت: جان فوران سناتور آمریکایی در کتابی با عنوان مقاومت شکننده پیرامون تاریخ 500 ساله ایران گفت: «به این نتیجه رسیدم که هر زمان و دوره تاریخی که پادشاهان و علما با هم همدل بودند ایران دچار شکست در جنگ، تجزیه، قحطی و دیگر مشکلات نشد اما هر زمان  پادشاهان و علما اختلاف پیدا کردند این اختلافات مشکلات زیادی را برای کشور رقم زد، در نتیجه باید کاری کنیم روحانیت هم در رابطه با حکومت دچار تشطط  شود.

مدیر مسئول موسسه اندیشه آتی در یک جمع بندی از سخنانش، ایجاد ید واحد کنشگران انقلابی رسانه ای در برابر تهدید های دشمن را نیازمند شناخت نظام مسائل، نظام اولویت ها، نظام فوریت ها و حرکت منسجم و هماهنگ در یک طرح ریزی عملیاتی مشخص علیه اهداف شناختی دانست که متأسفانه از آن غافل هستیم.

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات